El Contacontes del tercer trimestre del curs porta la història de l’astronauta Bob als alumnes de l’escola Joan XXIII de les Borges Blanques

Els alumnes participants en el Contacontes del 3r trimestreEl dilluns 5 de juny de 2017, el grup d’alumnes que cursa l’optativa del Contacontes va anar a l’escola Joan XIII de les Borges Blanques a explicar el conte que havia preparat durant el trimestre amb la professora Eugènia Martí. El grup estava format pels alumnes Ekaitz Aguinagalde, Flavius Budai i Àlex Cerdán (de 3r A), i Jan Ferreres i Soufiane Tarabet (de 3r B).

Aquest grup d’estudiants de l’Institut Josep Vallverdú va adreçar el seu conte als alumnes d’educació infantil, d’entre 5 i 6 anys. El conte que van elegir va ser “L’home de la lluna (Un dia en la vida de Bob)” que explica un dia de la vida d’en Bob que és un astronauta, com si fos una persona amb una professió qualsevol, la desmitifica i hi aplica una mica d’ironia… La rutina d’ en Bob es llevar-se cada dia a les  6:00, esmorzar, i agafar el coet a tres quarts de nou, per ser a les nou a la lluna! Allí endreça, recull la brossa i quan comencen a arribar els turistes fa salts i altres exercicis perquè els visitants que no aterren a la lluna i només el veuen passant amb els seu coet quedin ben contents. Si hi ha una remesa de turistes que “aterren” a la lluna, en Bob els fa una visita guiada. És el moment en que inevitablement li pregunten pels extraterrestres i ell molt pacient els contesta que no n’hi ha. Fins i tot munta una paradeta de records de la lluna (llapissos, tasses…). A l’hora de plegar, ho revisa tot, mira que ningú s’hagi perdut en algun racó, ni dins dels cràters de la lluna i desa els “souvenirs” que no s’han venut  i abans d’agafar el coet per tornar a la terra encèn la llum de la lluna perquè des de la terra la puguem veure ben brillant al cel. En arribar a casa pren un bon bany, sopa i cap a dormir! No cal dir que hi ha extraterrestres per tot arreu i que fins i tot algun puja al coet, es banya amb ell a la mateixa banyera i dorm a sota del seu llit. Com pot ser que en Bob no els vegi?!

En acabar, en Jan Ferreres va llegir l’escrit amb que ha obtingut el primer premi dels Jocs Florals de Lleida. El públic, com sempre, es va mostrar atent, i agraït per la història que els alumnes els van explicar. Van fer preguntes, ens van fer comentaris molt positius sobre el conte de L’home de la luna i dels contes en general que van dir que els agraden molt … També hem de dir que van col·laborar en l’explicació del conte doncs feien de turistes i preguntaven pels extraterrestres. L’escola va oferir un refrigeri als “contistes” que molt contents s’ho van acabar tot, doncs això d’explicar contes, obre la gana.

Si voleu veure amb tot detall com va anar el Contacontes del 3r trimestre podeu visitar la següent galeria de fotografies.