Conferència a la Universitat de Lleida sobre “El árbol de la ciencia” de Pío Baroja

Un grup de 20 alumnes de 2n de Batxillerat de l’ institut va assistir, el passat dijous 22 de març de 2012 a una conferència sobre una de les lectures obligatòries de castellà de les PAU, El árbol de la ciencia, de Pío Baroja, a la Universitat de Lleida. La ponent era la doctora Teresa Barjau, catedràtica de llengua castellana de l’INS Icària de Barcelona. El professorat acompanyant: Maria Isabel Roca i Eugènia Martí.

Vàrem sortir de Les Borges a les 10:15, amb el cotxe de línia, passava pocs minuts de les onze i ja érem a la UdL on la professora Maria Isabel Roca va explicar els alumnes la història de l’edifici del rectorat, de tot el procès de conversió d’un antic seminari en una universitat, i vàrem fer un recorregut pels diferents espais de l’interior de l’edifici: despatxos, aules, claustres, cafeteria, biblioteca…Per tornar ho vàrem fer una altra vegada amb el cotxe de línia que sortia de Lleida a les 13:30 i a les dues ja arribàvem a Les Borges.

La conferenciant va ser presentada pel professor de la UdL Julián Acebrón i va dir d’ella que era una gran coneixedora de Baroja i concretament de El árbol de la ciencia. Hem d’agraïr a la conferenciant l’esforç de síntesi que va fer, doncs igual que nosaltres hi havia altres centres de fora de la ciutat de Lleida que estàvem obligats per l’horari del transport. Va començar puntual i va acabar també molt puntual sense donar en cap moment la sensació que perdíem informació o que l’esbiaixava per complir amb l’horari. Una sortida doncs rodona i profitosa per l’alumnat la qual repetirem el 12 d’abril, aquest cop per escoltar la conferència sobre Tres sombreros de copa de Miguel Mihura