Alumnat de batxillerat assisteix a Tarragona al “Festival de Teatre Grecollatí 2018”

festival

Com en edicions anteriors, el passat dimecres 18 d’abril, els alumnes de 1r i 2n de Batxillerat de Llatí-Grec van assistir al Festival de Teatre Grecollatí que cada any es celebra a Tarragona, enguany al Teatre Tarragona. En aquesta edició es va poder veure la representació d’una adaptació bastant actualitzada de Aulularia, de l’autor llatí Plaute.

A les 8:15 vam sortir de l’institut i vam fer una primera parada a l’aqüeducte de les Ferreres o Pont del Diable. Allí vam fer una mica de recorregut primerament pujant al capdamunt de l’aqüeducte i, després, resseguint-lo per la part baixa. Enguany, com a novetat, l’explicació del monument la van fer els alumnes de 2n de Batxillerat. Després ens vam dirigir cap a Tàrraco, concretament al Camp de Mart, on més o menys vam arribar a les 10:30.

Vam començar un itinerari turístic, explicat en tot moment pels mateixos alumnes de 2n de Batxillerat, per la ciutat, fent un recorregut primer per l’interior de les Muralles amb diverses parades per exposar i observar in situ els elements més importants que es poden trobar; després passàrem per l’exterior del Circ, el Fòrum i el Pretori i, finalment, vam entrar a l’Amfiteatre, on vam seure a les grades i es van explicar alguns conceptes sobre l’edifici i els seus espectacles. Quan es va acabar la visita, a les 12:30 aproximadament, els alumnes van tenir temps lliure per anar a dinar fins a les 15:30, moment en què ens vam retrobar a l’entrada del Teatre Tarragona al costat del Mirador del Mediterrani. L’obra va començar puntualment a les 16:00. Com cada any, van cridar per megafonia el nom dels diversos instituts que assistíem al teatre. Tothom s’ho va passar bastant bé perquè els actors animaven el públic baixant a platea i interactuant amb els joves; a més, els actors cantaven cançons adaptades que feia les delícies del jovent. Quan va acabar la representació a les 17:30, tothom es va aixecar i vam dirigir-nos cap a l’autocar que esperava fora i a les 19:00 vam arribar a l’institut de Les Borges Blanques.

Galeria d’imatges

Departament de Clàssiques