“A trip to Scotland”, la crònica de la sortida cultural dels alumnes de 3r i 4t d’ESO per terres escoceses

scot1Com cada any, el grup d’alumnes de 3r d’ESO que cursa l’assignatura optativa d’Oral English Practice juntament enguany amb els alumnes de Francès de 3r i els alumnes de l’optativa “Orator” de 4t d’ESO van realitzar una sortida d’una setmana amb l’objectiu de practicar l’anglès oral i conèixer la realitat cultural d’un país de parla anglesa. Aquest curs, el destí elegit fou Escòcia, i els 29 alumnes participants en la sortida, acompanyats per les profesores Noemi Jumbert i Teresa Capdevila, vam visitar les ciutats de Glasgow i Edimburg a més de fer un tour d’un dia per les Highlands escoceses fins a la ciutat d’Inverness, tocant al famós llac Ness.

El viatge s’inicià el dimecres 2 d’abril, vam anar amb autocar fins a l’aeroport del Prat de Barcelona des d’on vam volar fins a l’aeroport de Prestwick, a Glasgow, on vam arribar de bon matí. Vam agafar un tren fins a l’estació central, just a la vora del nostre hostal. Després, vam començar el nostre recorregut pel centre de la ciutat. Vam visitar la famosa plaça de George Square i la City Chambers, la Catedral protestant  de Glasgow i la seva Necròpolis i el Museu de Saint Mungo Museum of Religious Life and Art. Vam seguir per la popular Merchand City Tower fins arribar a les galleries Princes Square al popular carrer Buchanan i la zona de Argyle Street.

El dijous 3 d’abril, després de passar la nostra primera nit en terres escoceses, ens vam dedicar a visitar el nord de la ciutat de Glasgow. Vam agafar el Subway escòces fins al Parc de Kelvingrove. Vam passejar pel parc de Kelvingrove, vam visitar la Kelvingrove Art Gallery and Museum, la universitat de Glasgow, els seus patis, la seva capella fins arribar al jardí botànic, un oasis de plantes exòtiques, arbres, cactus, plantes en uns grans hivernacles de vidre. De Kelvingrove ens en vam anar cap a la ribera del riu Clyde, on vam poder veure el Tall Ship i el Museu del Transport, anomenat Riverside Museum, passant per l’auditori, la seu escocesa de la BBC i els famosos ponts que travessen el riu (el Millenium Bridge, el Bells Bridge i el Clyde Arc).

Ja de nou al centre de la ciutat, per acabar el dia, en caure la nit ens vam passejar una estona per l’animat ambient nocturn de Glasgow.

scot2El divendres 4 d’abril a matí vam agafar un bus per anar cap a Parkhead, on hi ha situat l’estadi del Celtic FC. Allí vam gaudir d’una visita guiada a l’interior de l’estadi de Futbol Celtic Park, visitant els vestidors, sala de trofeus, sala de premsa, les banquetes, el camp, etc. Va ser tota una experiència pels amants del món del futbol. Des de Celtic Park, vam tornar a Argyle Street, al centre comercial de la ciutat per veure l’ambient d’un divendres a la tarda.

A mitja tarda ens vam arreglar per anar a veure el musical de “Grease” al King’s Theatre. Un autèntic espectacle amb una impressionant escenografia. Tots vam gaudir de l’obra d’allò més.  A la nit, de nou, ens vam passejar-nos per les zones més animades de Glasgow, especialment Sauchiehall Street, el centre de la nit local. Prop de la mitja nit vam fer una festa sorpresa a l’Èrika Vilamajó que feia 15 anys.

El dissabte 5 d’abril vam enfilar camí a Edimburg amb un dels sempre puntuals trens escocesos. Un cop a la capital del país vam passejar per Princess Street  fins al Walter Scott Monument i els seus jardins on vam escoltar el so de les primeres gaites escoceses, abans d’anar-nos cap a la Royal Mile on vam anar a veure l’església de Canongate Kirk, els street musicians i la Catedral de Saint Giles’s.

Més tard vam arribar fins el famós castell que presideix la ciutat. També vam aprofitar per conèixer com es fan les famoses faldilles escoceses al Tartan Weaving Mill i vam visitar el museu. A la nit, després de sopar, vam fer un tomet per Princess Street per veure la monumentalitat de la ciutat amb la seva il·luminació nocturna i ens vam passejar-nos pel popular barri de Grassmarket, la zona d’oci i lleure nocturn un dissabte a la nit.

scot3El diumenge 6 d’abril vam visitar de nou el centre monumental d’Edimburg. Va ser el torn del Scotch Whisky Experience, el museu on hi ha un tour virtual per  una réplica d’una destil·leria de whisky de malta, on descobreixes quantes històries hi ha al darrera d’aquest art màgic que atreu el paladar de tanta gent amb els seus aromes i sabors del Single Malt Whisky.  D’allí vam anar a visitar la fortalessa del castell, l’Edinburgh Castle que domina l’horitzó de la ciutat. Després vam passejar per la Royal Mile fins a la Catedral, vam visitar el Museu de l’Infancia, l’estàtua del famós poeta escocès Robert Fergusson, el modern i singular edificio del Parlament Escocès, obra del brillant arquitecte català Enric Miralles, i passant pel Palau de Holyroodhouse i el Museu de Ciències “Our Dynamic Earth”, on vam veure una pel·lícula en 3D sobre la possibilitat de trepitjar la lluna avui en dia. Per acabar el dia abans de tornar a l’hostal per Princess Street vam visitar Calton Hill, un dels turons que domina la ciutat on vam poder veure el National Monument i el Nelson Monument, i el Dugald Steward Monument on vam fer jocs plegats i ho vam passar d’allò més bé,

El dilluns 7 d’abril va ser el torn de la zona de Grassmarket on vam visitar la famosa escultura del Greyfriars Bobby, un gosset molt popular a Edimburg que no va abandonar al seu amo ni un cop aquest mort. Ens vam apropar al cementiri on són enterrats gosset i amo. Tot seguit vam visitar el Museu Nacional d’Escòcia, on vam veure el primer animal clonat, la famosa ovella “Dolly” entre una gran varietat de àrees temàtiques. A continuació vam anar a visitar als jardins de Princess Street les galleries d’Art, Scottish National Gallery, un impressionant museu artístic que acull autèntiques meravelles de la pintura universal, The Royal Academy, amb pintures de més avantguarda i la galleria del Museu d’antiguitats de retrat nacional, amb grans murals i retrats nacionals de tots els temps.

Aquesta tarda vam fer les últimes compres i van tenir una altra celebració d’aniversari, l’Anna Berent feia 16 anys i vam fer una festa pijama a l’habitació de l’hostal.

scot4El dimarts 8 d’abril vam esgotar el nostre darrer dia a Escòcia. Aquest era el dia del tour a les Highlands. Va ser un viatge que va durar 12 hores . Acompanyats pel nostre guia, ens va anar explicant la història d’Escòcia, de la seva gent i la seva cultura. Vam començar el viatge passant pel costat del pont Forth Rail i en direcció a les terres altes. Vam poder admirar una gran varietat de paisatges, grans prats verds on pasturen el bestiar lliurement, amb animals com vaques, ovelles escoceses, cérvols i cavalls salvatges . Vam parar a la ciutat turística de Victòria de Pitlochry, creuant el paisatge arbrat de Perthshire i en direcció cap a  les muntanyes de Grampian, el Parc Nacional Cairngorms fins a Inverness , la capital de Highlands. Vam anar fins al llac Ness que té 24 quilòmetres de llarg i més de 700 metres de profunditat i és el més famós pels albiraments del monstre del Loch Ness, conegut popularment com “Nessie”.
Com que feia un bon dia, vam agafar un creuer pel llac durant una hora admirant el paisatge impressionant des de la coberta. Vam veure les ruïnes de l’antic castell de Urquhart, a més del paisatge bucòlic que l’envoltava. Tocant al Modern Visitor Centre ens vam fer una foto amb el monstre Nessie.
Van seguir fent ruta cap al canal de Caledonian i el bonic poble de Fort Augustus, per entrar a la bellesa natural de Great Glen. Continuant pel Loch Linnhe, ens vam aturar a l’àrea de Fort William, per seguir endavant, passant per sota de les altes muntanyes nevades de la Gran Bretanya, les Highland Mountains, amb el cim Ben Nevis amagat rera uns núvols.

Seguirem endavant passant pel famosos Clans de Rob Roy, MacGregor i Campbell, i després vora l’impressionant paisatge de Rannoch Moor a Glencoe, una de les valls i carrerades més famoses d’Escòcia, el lloc de la massacre de 1692 a el clan MacDonald. Aquí vam fer una parada per fer fotos i empapar-nos d’aquell ambient inquietant.

Continuant cap a Stirling, vam veure moltes vaques i ovelles de les Highlands d’ aprop. Ens vam aturar en el magnífic castell de Stirling , assegut a la part alta de la roca volcànica i amb unes meravelloses vistes del paisatge circumdant . Vam aprendre les llegendes dels herois escocesos William Wallace i Rob Roy . Des d’aquí vam divisar el monument Wallace , una torre de pedra testimonial a la llegenda escocesa de William Wallace al cim d’un turó. Després, ja només quedava la tornada a Edimburg. Va ser un dia molt aprofitat!
I ja només restava fer les maletes, ja que aquesta era la nostra darrera nit en terres escoceses.

El dimecres 9 d’abril Al matí vam visitar la catedral catòlica de Saint Mary, els jardins de Princess Street i fianlment el centre comercial de Princess Street, el Princes Mall on vam fer les darreres compres per adreçar-nos després de dinar, en bus cap a l’aeroport d’Edimburg. Vam agafar el vol previst de tornada cap a Barcelona. Cap a 2/4 de 12 de la nit de dimecres arribàvem de nou al punt de partida, l’institut, ben cansats però també d’allò més satisfets per un viatge ple d’experiències inoblidables, que ens ha deixat moltes ganes de tornar a Escòcia.

See you soon, Scotland! We’ll miss you!

Si desitgeu veure la crònica en anglès del viatge podeu fer-ho en aquest enllaç.

Si desitgeu veure la galeria completa d’imatges del viatge visiteu el següent enllaç.