1a Festa Grossa del Pla Educatiu d’Entorn

festa

El divendres 25 de setembre, s’ha dut a terme la 1a Festa Grossa del Pla Educatiu d’Entorn  (PEE) de les Borges al parc del Terrall.

Hi ha participat l’alumnat de 1r de la ESO dels nostre Institut conjuntament amb el de 1r d’ESO i de primària del Mare de Déu de Montserrat i de primària del Joan XXIII.

La festa s’ha iniciat davant de la biblioteca pública de les Borges amb la plantada de gegants de les tres entitats educatives de la ciutat. Seguidament uns breus parlaments fets per dos alumnes de cada centre han posat de relleu el valor del PEE: “volem ser el motor, han llegit, que ens eduqui per ser un poble més solidari, més acollidor, més interessat pels seus nens i nenes i pel seu jovent i les seves famílies on tothom pugui aprendre, créixer en valors i compartir somriures.

El PEE vol ser un instrument que ajudi a donar una resposta integrada i comunitària a les necessitats educatives dels membres més joves de la nostra societat, coordinant i dinamitzant l’acció educativa en els diferents àmbits de la vida dels infants i joves. S’adreça a tot l’alumnat, i a tota la comunitat educativa, però amb una especial sensibilitat  envers els sectors socials més desafavorits.

Les actuacions musicals d’una solista que ha interpretat una peça amb una flauta travessera, i del grup de batucada format per alumnat de 1r d’ESO de l’institut i del Mare de Déu de Montserrat i familiars d’aquests que van organitzar el curs passat el grup quan eren alumnes del 6è de Joan XXIII, ha iniciat la part festiva de la trobada.

Tot seguit s’ha fet una cercavila pel Terrall encapçalada pel grup de batucada i seguit de l’alumnat que, començant pels més petits i acabant pels més grans, ha estat acompanyat pels gegants i música de gralles que ha sonat per la megafonia del parc.

En acabar la cercavila pel Terral s’ha fet un esmorzar amb coca, fruita, i suc de fruita.

En la festa s’hi han aplegat 520 alumnes acompanyats dels i de les seves mestres, professorat i directores dels tres centres així com per l’equip del Centre de Recursos Pedagògics i la coordinadora del PEE que ha presentat i dinamitzat l’acte.