Estrenem edifici!

Després de 14 anys en mòduls prefabricats, l’edifici de l’Institut de Gurb és finalment una realitat.

El 6 de juny de l’any 2017, el Govern de la Generalitat va aprovar 4,9 M € per finançar la construcció del nou edifici de l’Institut de Gurb. 5 anys després, al juliol de l’any 2022, es van iniciar les obres. El dia 28 de setembre del mateix any, va tenir lloc l’acte de col·locació de la primera pedra, i el dia 3 d’abril d’aquest any 2024 finalment l’hem pogut estrenar.

Durant una mica més d’un any i mig, hem pogut veure com l’edifici anava creixent, i, amb ell, la il·lusió de tota la comunitat educativa de tenir, per fi, un edifici en condicions.

Ens agrada recordar que, durant tots aquests anys en barracons, hem estat molt creatius, i hem procurat que la manca d’infraestructures no afectés el desenvolupament del nostre projecte i el benestar de tota la comunitat educativa. Ara, però, ens n’adonem més que mai de com han millorat les nostres condicions. Amb el nou edifici, disposem de molt més espai, de bona acústica a les aules i de confort tèrmic, entre d’altres.

La recent estrenada construcció de l’Institut de Gurb té tres edificis, el conjunt dels quals forma una L, amb el pati al mig. Un d’ells, l’edifici docent i administratiu, està situat transversalment d’oest a est i paral·lel al carrer de l’Olivera. Aquesta disposició de l’edifici permet prioritzar l’orientació nord per la totalitat de les aules, i així aprofitar la il·luminació natural homogènia d’aquesta façana. L’edifici té dues plantes (planta baixa i primera planta).

Els altres dos edificis, el de biblioteca-menjador-cuina i el de vestidors-gimnàs, estan situats de forma seqüenciada sobre el vial de serveis del lateral oest del solar i tenen només una planta (planta baixa). Aquests dos edificis permeten un accés directe a la biblioteca, la sala de reunions pensada per a l’AFA, la cuina i la sala del gimnàs des de l’exterior del recinte.

Els edificis de biblioteca-menjador-cuina i vestidors-gimnàs queden vinculats a l’altre edifici per mitjà d’un porxo de connexió cobert. Un porxo d’una amplada de 8,5 metres configura l’accés principal al centre, amb un accés directe al pati. A partir d’aquest punt d’arribada i accés principal a l’edifici docent i administratiu, es configura un porxo que relliga els 3 edificis amb un espai cobert d’una amplada de 4,3 metres, que dona accés als espais exteriors des de tots els espais del centre.

El trasllat al nou edifici es va iniciar just abans de Setmana Santa. El dia 20 de març, últim dia de classes als mòduls prefabricats, l’alumnat va participar al trasllat de manera simbòlica: cadascú va portar la seva cadira al nou edifici. Va ser el seu primer contacte amb els nous espais, i es va viure amb molta il·lusió:

Amb un temps rècord de 10 dies, entre les diferents empreses de trasllat, el professorat, el PAS i l’equip directiu, vam traslladar tot el mobiliari i material dels mòduls al nou edifici, i això va fer possible començar les classes amb normalitat al nou edifici el dia 3 d’abril. Iniciem, així, una nova etapa plena de noves il·lusions.

Us compartim dues notícies sobre l’estrena del nou edifici que s’han publicat recentment a la televisió local: