Acte de col·locació de la primera pedra del nou edifici de l’Institut de Gurb

Avui, dimecres dia 28 de setembre, ha tingut lloc l’acte de col·locació de la primera pedra del nou edifici de l’Institut de Gurb. Han presidit l’acte el Sr. Josep González-Cambray, Honorable Conseller d’Educació del govern de la Generalitat de Catalunya, el Sr. Josep Casassas, alcalde de Gurb, i el Sr. Francesc Giménez, director de l’Institut de Gurb. També ens han acompanyat el Sr. Jean-Marc Segarra, director general de centres públics, la Sra. Gemma Boix, directora dels serveis territorials de la Catalunya Central, la Sra. Rosa Vestit, delegada del Govern, el Sr. Joan Carles Rodríguez, president del Consell Comarcal d’Osona, i els Srs. Carles Morera, Txevi Rovira i David Puyol, alcaldes de Muntanyola, Santa Eulàlia de Riuprimer i Sant Bartomeu del Grau, respectivament.

Abans de començar l’acte, el Sr. Esteve Puigdengolas, arquitecte de l’obra, ha presentat el projecte del nou edifici de l’Institut. Seguidament, els tres representants de l’alumnat al Consell Escolar, Biel Parés, Iris Porras i Berta Frigola, han presentat els continguts de la Càpsula del Temps que s’ha enterrat juntament amb la primera pedra: imatges actuals de tots els grups d’alumnes del centre, una imatge de l’equip de professorat d’aquest curs, una imatge aèria dels mòduls prefabricats de l’edifici actual, els retalls de dues notícies relacionades amb el centre publicades recentment als mitjans de comunicació i un pendrive amb vídeos del centre que, a banda de servir per recordar el projecte educatiu i la cultura del centre, potser podran servir algun dia per recordar el parlar d’Osona del 2022. A tot això, l’Ajuntament de Gurb hi ha afegit la portada del diari El9nou d’aquesta setmana, una impressió de la portada de la pàgina web d’El9nou d’avui, un tros de senyera, monedes actuals de diferents països europeus i un pin de l’Ajuntament de Gurb.

A continuació, s’ha fet la col·locació de la primera pedra i s’ha donat pas als parlaments institucionals. Per començar, l’alcalde de Gurb, Josep Casassas, ha destacat l’esforç de tota la comunitat educativa i la implicació dels ajuntaments de Gurb, Santa Eulàlia de Riuprimer, Sant Bartomeu del Grau i Muntanyola per fer realitat el centre i per fer possible la construcció d’aquest nou edifici. Seguidament, el director del centre, Francesc Giménez, ha remarcat que aquest projecte és possible gràcies al treball en equip de tots els implicats i ha compartit la satisfacció que suposa pel centre el fet de poder disposar d’un nou espai i dels equipaments adequats per continuar el projecte. També ha fet pública la voluntat del centre d’oferir estudis postobligatoris de Batxillerat. Finalment, el conseller d’Educació, Josep González-Cambray, ha parlat de les dificultats que s’han trobat en la construcció de l’edifici, i de com les dificultats es poden convertir en oportunitats. També ha felicitat el centre pel projecte que té i ha animat l’equip a seguir endavant.

Un cop finalitzat l’acte, la comitiva ha fet una visita al centre. Un grup d’alumnes de 4t d’ESO ha ensenyat els espais i ha explicat els trets principals del projecte educatiu. Han parlat de servei comunitari intern, del projecte de biblioteca, d’aprenentatge cooperatiu, de les assignatures d’Estructures Lingüístiques i STEAM, del projecte Brics i del projecte lingüístic.

Ha estat un dia important i de molta alegria pel centre, ja que aquest acte simbolitza finalment la realitat del nou edifici. També ha sigut molt bonic i especial poder reunir tota la comunitat educativa i celebrar aquesta fita plegats. Donem les gràcies a totes les persones que hi han participat i que han col·laborat a fer-ho possible.

Veure totes les imatges de l’acte

Notícies de la premsa: