Projecte Artístic

El Projecte Artístic de l’Institut de Gurb és un projecte multidisciplinar que culmina amb la representació d’un musical produït íntegrament per l’alumnat. Els alumnes del centre, des de diferents espais, pensen la idea, composen i assagen les cançons, dissenyen les coreografies, escriuen el guió, preparen el vestuari i els decorats, dissenyen les projeccions, assagen l’escenificació i graven un CD. El resultat és espectacular, i posa en evidència un gran treball de diferents disciplines artístiques. El projecte es treballa de forma transversal i compta amb el suport de tota la comunitat educativa.

A la realització del musical, hi participa, per una banda, el Departament de Música, que és el Departament que coordina el projecte i el que treballa tot el tema musical: la composició de les cançons, la preparació i assaig dels diferents temes amb els instrumentistes (l’orquestra del centre) i cantants (els solistes i la coral del centre), i la gravació del CD.

El Departament d’Educació Física hi col·labora amb la preparació dels balls i les coreografies; el Departament de Visual i Plàstica s’encarrega de tot el disseny i producció del vestuari i els decorats; l’aspecte teatral es treballa a través de les lectures teatralitzades a l’hora de lectura; el Departament de llengües col·labora amb l’escriptura i revisió del guió de l’obra, i l’optativa TIC de 4t d’ESO s’encarrega de tot el tema tècnic: so, llum, projeccions, etc.

També hi participa l’AMPA, amb suport econòmic per al lloguer de l’equip de so, microfonia i llums i amb la realització de tasques de vestuari i decorats si és necessari, i l’Ajuntament de Gurb, que cedeix el pavelló on es realitza el musical i tota la infraestructura, i col·labora amb el transport de decorats de l’Institut al pavelló.

Notícia del Musical 2019 a l’Ara.cat.