Programa RCS

El programa RCS (Recerca, creació i servei) és un programa d’innovació del Departament d’Educació que té com a finalitat la millora i aprofundiment en l’aprenentatge competencial de l’alumnat de l’ESO, especialment pel que fa a les competències globals, mitjançant el foment de l’interès i el compromís dels joves pel que passa al seu entorn, amb un aprenentatge que fomenta l’autonomia i els capacita per interpretar i intervenir en el món, a través del desenvolupament competencial i cultural.

El programa es fonamenta en el plantejament de diferents tipus de reptes derivats de necessitats que algunes entitats procedents de l’entorn dels centres educatius, com associacions de veïns i veïnes, museus, ONG, etc., proposen a l’alumnat. El coneixement que es desenvolupa en la resolució del repte es converteix en accions que es projecten en forma de servei a les persones, intervenció sobre l’entorn i concreció de les idees amb produccions culturals.

El programa va destinat a tot l’alumnat de 4t d’ESO. Al llarg del curs, l’alumnat ha d’escollir 4 projectes que desenvoluparà de manera successiva, cada un dels quals té una durada de vuit setmanes. Els projectes pertanyen als tres àmbits següents: social i artístic, científic i tecnològic i comunicatiu.

Les entitats amb les quals treballem aquest curs 2021-22 són les que es mostren a continuació:

Àmbit social i artístic Àmbit científic i tecnològic Àmbit comunicatiu
Edualter

Museu de la migració de Catalunya

Sant Tomàs

IBEC (Institut de Bioenginyeria de Catalunya)

Museu de les Matemàtiques

Casa Tarradellas