Activitats extraescolars

Aquest curs 2018-19 l’Institut de Gurb ofereix tres activitats extraescolars:

Activitat extraescolar d’escalada

L’Associació Esportiva Escolar de l’Institut de Gurb organitza una activitat extraescolar d’escalada al Garatge Fanàtik de Gurb. El preu de l’activitat és de 20€/mes per aquells alumnes que realitzin l’activitat un dia a la setmana i de 30€/mes per tots aquells que la realitzin dos dies. El preu inclou el lloguer de les instal·lacions, el material, un monitor i l’assegurança, i les sessions tenen una durada d’una hora i mitja.

Per més informació sobre l’activitat, podeu contactar amb l’Albert Barniol, professor responsable de l’activitat: albert.barniol@institutdegurb.cat

Inscripció

Activitat extraescolar de robòtica

La robòtica educativa és una disciplina transversal que, per una banda, permet treballar de forma pràctica i divertida diferents competències i, per altra banda, reforça de forma considerable valors tan importants com el treball en equip, la innovació i l’autoestima a través del mètode “learning by doing“.

L’objectiu que persegueix la robòtica educativa és apropar els alumnes a una disciplina tecnològica innovadora convertint-los en els protagonistes de les seves construccions i programacions a fi que adquireixin habilitats i destreses que fan més enllà de la simple robòtica i que reforcen el seu coneixement.

Amb l’ús de peces de diferents materials, els alumnes construeixen des de màquines simples (engranatges, politges, palanques, rodes i eixos, etc.) fins a petits robots amb formes diverses. En aquestes construccions hi incorporen mecanismes que, programats a través de l’ordinador o la tauleta, permeten fer girar eixos, fer desplaçar robots per l’espai, aconseguir que reaccionin amb el contacte humà o amb els sorolls de l’entorn a través de sensors, etc.

L’activitat potencia la creativitat i la innovació, la resolució de problemes, el treball en equip i la cooperació, i també l’autoestima. A més, la lògica de la programació els permet desenvolupar recursos intel·lectuals que els seran molt útils pel seu futur i pel món real.

L’activitat es porta a terme una hora i mitja cada setmana, i té un cost de 53€ al mes per alumne (+ una matrícula de 15€). El preu inclou els formadors i tot el material necessari.

Inscripció

Activitat extraescolar de teatre

T’agrada fer teatre? No ho has provat mai i t’atreveixes a fer el primer pas?

Aquest projecte va adreçat als alumnes de 1r a 4t d’ESO. Es tracta de teatre per a joves i fet per joves. L’objectiu és partir d’una idea, d’un concepte del que tinguem ganes de parlar, fer-ne debat, buscar o escriure textos, treballar a partir d’improvisacions… i mica en mica fer créixer un espectacle teatral.

En tot aquest procés, a més de conèixer el llenguatge i les estructures teatrals, treballarem l’expressió oral i corporal, la creativitat, l’empatia, les emocions i sobretot aprendrem a valorar el treball en equip, tot des del joc i els exercicis teatrals.

El projecte també neix amb la voluntat de crear una peça teatral que es presentarà a finals de maig al Teatre de l’Esperança de Gurb.

L’activitat, si compta amb un mínim de 8 inscrits, començarà el dijous dia 11 d’octubre, i es realitzarà tots els dijous de 19:00 a 20:30 al teatre de l’Esperança de Gurb. L’activitat té una única quota de 140€, que s’ha d’ingressar amb el concepte “Teatre per a Joves Gurb” al número de compte ES75 0182 0359 78 0200009297. Per formalitzar la inscripció també cal omplir el full d’inscripció i lliurar-lo a les oficines de l’Ajuntament de Gurb o enviar-lo per correu electrònic a font@xevifont.cat.

Imatge relacionada