Busques un llibre? T’ajudem a trobar-lo!

L’Institut de Gurb, des del curs 2020-21, disposa d’una biblioteca amb servei de préstec de llibres i revistes. La coordinació de biblioteca, formada per les professores Paula Maestre i Núria Capdevila, treballa constantment per modernitzar el fons de la biblioteca, amb l’objectiu que tot l’alumnat hi pugui trobar una lectura que sigui del seu interès. S’hi pot trobar material en català, castellà i anglès, i propostes de tots els departaments del centre. Tot aquest material es va catalogant poc a poc.

La biblioteca de l’institut de Gurb dona servei a tots aquells membres de la comunitat educativa que vulguin o necessitin un espai cultural on trobar lectures interessants. Tot i que estem especialitzats, sobretot, en novel·la juvenil i llibres de coneixements, hi podeu trobar també petites, de moment, seccions per a professorat i famílies que, a poc a poc, s’aniran ampliant.

Podeu veure recomanacions de llibres a través del compte d’Instagram de la biblioteca:

Acostem el Bibliobús a l’alumnat del centre

L’Institut de Gurb rep alumnat de Gurb, Santa Eulàlia de Riuprimer, Muntanyola i Sant Bartomeu del Grau, quatre municipis rurals sense biblioteca municipal i amb servei de Bibliobús (el Guilleries a Gurb i Sant Bartomeu del Grau, i el Puigdon a Muntanyola i Santa Eulàlia de Riuprimer). En tres de les les poblacions (Gurb, Sant Bartomeu del Grau i Muntanyola) l’accés a aquest recurs és en horari de matins, just quan els adolescents són a l’institut i, per tant, l’accés al servei els queda vetat.

Amb els objectius d’acostar l’accés a la cultura i al servei de préstec de la Xarxa de Biblioteques de la Diputació de Barcelona a aquest alumnat sense biblioteca als seus municipis; i d’ensenyar, promocionar i proporcionar l’accés als bibliobusos en zones rurals, sense biblioteques municipals, ajudant en la gestió de préstecs de documents de la Xarxa, l’Institut de Gurb i el Bibliobús Guilleries fa tres cursos que col·laboren fent parada del servei davant del centre els dijous cada quinze dies, de forma alternativa amb l’altra parada del municipi, que és davant de l’escola de primària.

El bibliobús proporciona una sèrie de documents -còmics i llibres, tant de lectura com de coneixement- a la biblioteca de l’institut, que és qui en gestiona el préstec als usuaris finals. A més a més, durant les dues hores d’estacionament davant el centre hi ha accés al bus per tal de poder demanar altres documents o fer ús, també, del préstec interbibliotecari.