2n premi al projecte d’innovació de la First Lego League

El passat dissabte dia 15 de maig, l’equip de robòtica LEGurb de l’Institut de Gurb va participar al torneig classificatori First Lego League Challenge, que organitza i acull la Universitat de Vic. Aquest any es va celebrar de forma telemàtica i hi van participar 23 equips, cada un dels quals va realitzar dues proves, el Projecte d’Innovació i el Joc del Robot.

L’equip de robòtica del centre d’aquest curs 2020-21 estava format pels alumnes Oriol Portet, Joan Balcells, Biel Casassas, Eloi Dinarès, Noah Segura, Nicolau Giménez, Iuri Saïfz, Max Segura, Àlex Pérez, Marc Codinach i Genís Puntí. Els han fet d’entrenadors tres exalumnes del centre: Gerard Morán, Arnau Chirveches i Arnau Noguer.

A la primera part de la jornada, l’equip LEGurb va fer una presentació del seu projecte científic, que consistia en el disseny i construcció d’un giny que permet mesurar el temps en el qual una persona està en suspensió en un salt. El jurat va valorar molt bé aquesta presentació, que va ser decisiva a l’hora de rebre el reconeixement del 2n premi al millor projecte d’innovació.

La prova del Joc del Robot va començar amb la presentació del robot, en la qual l’equip va explicar com l’havien dissenyat, quina era la seva estratègia, quines eren les peculiaritats mecàniques i de programació del seu robot, etc. A continuació, el robot dissenyat per l’equip LEGurb havia de superar una sèrie de missions de manera autònoma en un tauler de joc. Cada missió tenia una puntuació determinada, i es tractava d’aconseguir el major nombre de punts en dos minuts i mig. L’equip va aconseguir una puntuació de 270 punts en aquesta prova.

La valoració que fa el centre de l’experiència és molt positiva, ja que permet disposar d’un espai on els alumnes desenvolupen les competències cientificotecnològiques en un entorn més distès i, a la vegada, els permet desenvolupar competències a nivell personal com l’autonomia i el treball en equip.

Aquest any agraïm la col·laboració de diferents empreses que han participat en el projecte: Tolmex, M. Terricabras, Grues Vic i Grues Navàs. Finalment, també volem destacar la tasca realitzada pels tres exalumnes del centre que aquest any han fet les funcions d’entradors de l’equip i la col·laboració de les famílies. Moltes gràcies a tothom i enhorabona als guanyadors!!!