L’Institut de Gurb rep la certificació ISO 9001:2015

Una de les grans apostes del projecte de direcció vigent de l’Institut de Gurb, presentat l’any 2018 per l’actual director, Francesc Giménez, era organitzar el centre mitjançant un sistema de qualitat i millora contínua. És per això que el mateix curs 2018-19 l’Institut de Gurb va sol·licitar entrar a formar part del Projecte de Qualitat i Millora Contínua (PQiMC) del Departament d’Educació.

Al llarg dels darrers 3 cursos, i sempre amb formació i suport per part del PQiMC, hem dissenyat i implementat el nostre sistema de gestió de qualitat basat en la norma ISO 9001:2015. A finals del curs 2019-20 vam fer una preauditoria, amb dos auditors del PQiMC, en Raúl Richard i l’Olga Vitolo, i a principis d’aquest any 2021 vam fer una auditoria interna, amb en Cesar Riola, la Marisa Iglesias i l’Olga Vitolo del PQiMC com a auditors. Aquestes dues auditories ens van ajudar molt a acabar d’ajustar el sistema i preparar l’auditoria externa de certificació, que hem realitzat els dies 7 i 13 de maig d’aquest any 2021 amb l’empresa Applus+.

Aquesta auditoria s’ha realitzat en dues fases. A la primera fase, que tenia l’objectiu de comprovar que el sistema era auditable, hi van participar el director del centre, Francesc Giménez, i la coordinadora de qualitat, Núria Samsó, com a responsables del sistema de gestió. A la segona fase es van auditar tots els processos del centre, i hi van participar en Guillem Riera (cap d’estudis), en Josep Rubió (coordinador digital) i en Pep Batalla (coordinador de riscos), com a responsables del procés de recursos, recursos humans, riscos, infraestructura i medi ambient; l’Anna Collelldemont (secretària) i la Marta Font (administrativa) com a responsables dels processos de captació de l’alumnat, preinscripció i matrícula i gestió acadèmica, econòmica i administrativa; la Núria Bover com a responsable del procés de comunicació; l’Albert Barniol com a responsable del procés d’activitats i sortides; en Juanma Pozuelo, l’Ester Torres, la Sheila Manchado i l’Albert Barniol com a mostra del procés d’ensenyament-aprenentatge, que van ser auditats com a professor, cap de departament i tutors individual i de grup respectivament; i en Francesc Giménez i la Núria Samsó com a responsables dels processos d’estratègia i planificació, millora i innovació i control i millora de la satisfacció.

Els resultats han estat molt positius, ja que l’informe final certifica que el sistema de gestió de qualitat de l’Institut de Gurb és conforme a la norma ISO 9001:2015. Aquesta certificació és, per nosaltres, un bon reconeixement a tota la feina realitzada durant aquests tres anys per part de tot el personal del centre, i, per tant, un motiu de molta satisfacció. Continuarem treballant per mantenir aquest sistema de qualitat i per seguir avançant per aquest camí de la qualitat i la millora contínua que ens està donant tan bons resultats.

Volem donar les gràcies a totes les persones que, amb el seu treball diari, han fet possible que l’Institut de Gurb sigui un centre de qualitat, ara certificada.