Programa MC MATE Erasmus+

Durant dos cursos hem participat al programa MC MATE Erasmus+ del Laboratori de Transformació Educativa del Departament d’Educació amb un grup de centres educatius enfocats a la millora i la innovació educativa. Han estat dos cursos en els quals hem pogut visitar i formar-nos, compartir experiències i treballar conjuntament per tal d’assolir els objectius proposats per cada centre segons el seu focus de millora. En el cas de l’Institut Pau Claris, hem treballat al voltant dels processos d’avaluació, de la implementació del batxillerat competencial, el treball de recerca i el treball per reptes aplicats al Batxillerat. Hem compartit part d’aquests objectius amb l’Institut Celestí Bellera de Granollers.

Les accions que hem realitzat per avançar en aquests objectius, han estat per una part la formació d’una part de l’equip docent de Batxillerat que ha estat l’encarregada d’implementar el pilot del Treball de Recerca i de les optatives de recerca científica i social de 1r de Batxillerat. Col·laborar amb la Fundació de la Solidaritat de la UB per la seva implementació al Batxillerat i per la formació contínua del professorat.

Durant aquests dos cursos de pilotatge, hem elaborat i testejat un conjunt de materials que ens han permès fer-ho amb qualitat, coordinació, seguiment i hem pogut avaluar la seva aplicació. La implementació del pilotatge, ha estat tot un èxit que ens ha permès millorar la qualitat dels treballs de recerca fets i presentats pel alumnes, de fet, hem obtingut una menció als XVIII Premi de Recerca per a la Pau, així mateix millorar els resultats acadèmics generals de l’alumnat en Batxillerat.

El curs 2023-24, el programa passarà a ser projecte tractor del centre a Batxillerat, estenent-lo a tot l’equipo docent de Batxillerat i fent la transferència a altres centres que puguin interessar-se per aplicar aquesta innovació educativa als seus centres.