Instal·lacions

L’Institut Pau Claris ocupa una de les dues ales de l’edifici, en un principi Grup Escolar Pere Vila, i ara Escola Pere Vila i Institut Pau Claris. L’edifici forma part del pla d’escolarització que la Comissió de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona va idear al 1916 i que es va dur a terme amb el llegat del Sr. Pere Vila. El projecte de la Comissió de Cultura estava liderat pel pedagog Manuel Ainaud i l’arquitecte Josep Goday.

Enllacem aquí el document de 1922 amb la història del centre i de l’edifici (Escola Pere Vila, 1922).

Sobre aquesta estructura de tres plantes i una sota coberta, s’han adaptat els diferents espais a les necessitats educatives actuals. Espais amplis i diàfans (grans vestíbuls, escales, aules i sala d’actes) es combinen amb els finestrals que proporcionen abundant llum natural a totes les estances. Les persianes venecianes automàtiques ajuden a l’adequada regulació de l’entrada de llum.

La façana històrica i la “font” han estat rehabilitades recentment i el pati ha estat unificat, i ara és un espai compartit amb l’escola Pere Vila. A l’interior, destaquem la retirada de determinats envans per plafons mòbils que permeten unir ràpidament dues aules i facilitar el treball cooperatiu en gran grup i la codocència. Totes les aules compten amb wifi, pissarres digitals i projectors.