Mussol

El projecte MUSSOL de 4t d’ESO engloba competències dels àmbits social, lingüístic i artístic, així com les dels àmbits transversals (digital, personal i social i cultura i valors).

El primer trimestre, l’alumnat es posa en la pell dels artistes i arquitectes de finals del segle XIX, i es presenta a un concurs artístic amb propostes de monuments per a l’any de la inauguració de l’Arc de Triomf i l’Exposició Universal (L’espai públic és nostre? 1888. Repensem-lo).

La creativitat és un dels components principals del projecte, per a l’assoliment dels objectius i per a la inclusivitat de tot l’alumnat. A partir d’aquest repte, els alumnes s’endinsen en el segle XIX, aprenen el context històric i cultural, i els usos i la monumentalització de l’espai públic.

El segon trimestre, explorem l’exili i la postguerra en primera persona (La literatura de l’exili). A través d’obres literàries i pel·lícules, els nois i les noies han d’entendre i empatitzar amb aquesta època fosca i complexa, investigar, fer-se preguntes rellevants i posar-les en dansa amb entrevistes a testimonis reals.

Dins d’aquest mateix projecte, l’alumnat va crear un conjunt d’entrevistes per recollir la veu de testimonis que vulguessin relatar-nos en primera persona com van viure la dictadura franquista,  aquesta pàgina podeu veure els resultats del curs 2020-2021.

La codocència a l’aula ens permet treballar des dels diferents àmbits de manera integrada i acompanyar i atendre la diversitat de l’alumnat.