Projecte educatiu

El nostre Projecte Educatiu de Centre (PEC), aprovat el 29 de juny de 2023, pretén oferir una formació centrada en viure i conviure, guiada per una actitud de curiositat, autoconeixement i autosuperació, que fomenti la participació i el compromís dels nostres alumnes.

Finalitats educatives 

Les finalitats educatives, definides pel claustre de l’institut Pau Claris amb l’acompanyament i assessorament de l’Institut Escalae, defineixen el perfil de sortida de l’alumnat: allò que l’alumnat ha d’aconseguir en finalitzar els seus estudis a l’institut.  

La metodologia educativa del Pau Claris s’adreça cap a assolir aquestes finalitats educatives:

1. Ciutadania activa. Adquirir consciència dels valors personals i socials, així com comprendre la realitat social i participar-hi de manera activa i compromesa d’acord amb les habilitats i els comportaments socials de convivència i de coeducació pròpies d’una societat moderna, plural i democràtica. 2. Gestió de les emocions. Reflexionar i prendre consciència dels propis sentiments i emocions, identificar-ne les conseqüències per a un mateix i per als altres per tal de controlar les emocions i adquirir les competències necessàries per saber estar amb els altres. 3. Planificació i autoaprenentatge. Aprendre a dirigir el propi procés d’aprenentatge; la qual cosa implica conèixer i valorar les capacitats personals, emprar les habilitats, els recursos i les tècniques necessàries i planificar el treball d’acord amb els objectius a assolir. 4. Adaptabilitat al canvi. Desenvolupar la curiositat i les ganes d’aprendre per afrontar la necessitat de formació continuada al llarg de la vida, saber treballar en equip i així poder adaptar-se als canvis de perfil professional que la societat requereix. 5. Expertesa digital. Dominar les tecnologies de la informació i de la comunicació, d’una manera responsable, ètica i crítica, per tal que esdevinguin una font de coneixement, un mitjà de comunicació, un espai de cerca d’informació i una eina d’aprenentatge acadèmic, personal i laboral. 6. Cultura catalana. Conèixer i respectar el context cultural del nostre país com a punt de partida per al coneixement i per a la valoració d’una cultura més àmplia en un món divers i globalitzat. 7. Llengua per a la comunicació. Aprendre i valorar les llengües com a vehicles de comunicació amb les altres persones, com a instrument de comprensió de les distintes realitats socials, tècniques, científiques i culturals i com a riquesa personal d’expressió i de creació. 8. Entendre i expressar. Tenir la competència comunicativa oral, escrita, audiovisual i literària pertinent que afavoreixi la comprensió i la interpretació dels continguts essencials dels missatges orals, escrits i audiovisuals en català, i també en castellà. 9. L’anglès en context. Fomentar l’ús de la llengua anglesa per aprendre continguts curriculars en un context autèntic i significatiu, és a dir, viure la llengua com a instrument i no com a finalitat. 10. Pensament lògic i creatiu. Adoptar un procediment estructurat de resolució de problemes que s’adapti a cada situació, tant de l’àmbit científic, del matemàtic i del tecnològic com també de l’àmbit quotidià. 11.  Sostenibilitat. Sentir-se part de la natura i ser respectuós amb l’entorn a partir de criteris de sostenibilitat i d’equilibri amb els avenços científics i tecnològics. 12. Promoció de la salut. Conèixer el propi cos i adquirir els hàbits saludables que permetin tenir cura de la pròpia salut, bo i col·laborant també a la promoció de la salut col·lectiva. 13. Matematització. Saber utilitzar diferents models matemàtics i potenciar el raonament per gestionar situacions quotidianes, així com per saber fer i interpretar les seves representacions. 14.  Música com a connector d’aprenentatges. Ser capaç de participar activament en la creació de produccions musicals grupals i d’expressar continguts transversals i interdisciplinaris de manera artística amb sensibilitat, creativitat i satisfacció personal.