Etapa 1r ESO-3r ESO

En aquest moment vital els alumnes viuen un moment de canvi: canvien de centre, coneixen nous referents (tant d’iguals com adults), adquireixen noves responsabilitats… i viuen els canvis propis de l’adolescència (biològics i psicològics). Van desenvolupant la seva independència emocional i moral i adquireixen noves capacitats socials mentre troben l’equilibri entre l’autonomia i la dependència.

A l’etapa de 1r a 3r d’ESO els alumnes aprenen a treballar en equip amb nous companys, a desenvolupar-se autònomament en els entorns virtuals d’aprenentatge, a prendre consciència del seu procés d’aprenentatge, mentre refermen la responsabilitat i el compromís. 

A 1r inicien el seu Pla personal, una eina per fomentar la reflexió, l’autoconeixement, l’autonomia i el compromís de l’aprenent en el propi procés educatiu i creixement personal. El tutor personal acompanya l’alumne en la reflexió sobre l’aprenentatge i en la confecció del seu Pla, l’eix central de l’avaluació formativa.

Els objectius del nostre Projecte pedagògic en aquesta etapa són:

Aprendre a conèixer

  • Estimulació de la iniciativa personal
  • Desenvolupament d’eines cognitives i d’aprenentatge (aprendre a aprendre)
  • Responsabilitzar-se del propi procés educatiu
  • Exercici del pensament crític i de la gestió d’informació (indagació)
  • Foment de la cultura científica
  • Domini de les competències digitals: entorns virtuals d’aprenentatge/ús i utilitat de les tecnologies de la informació i l’aprenentatge

Aprendre a fer

  • Comunicació mitjançant diferents  formes de creativitat i expressió
  • Desenvolupament del raonament abstracte i el coneixement reflexiu
  • Treball en equip
  • Impuls de les habilitats en oratòria

Aprendre a conviure

  • Promoció d’actituds i valors que fonamenten els Drets Humans, la coeducació i els principis democràtics
  • Educació en la cultura de la pau i la sostenibilitat.
  • Comunicació assertiva i actitud de diàleg
  • Promoció de la participació, implicació i compromís

Aprendre a ser

  • Reconeixement i imatge positiva de la pròpia identitat
  • Acceptació i cura del propi cos, consolidació d’hàbits saludables 
  • Reconeixença dels propis interessos, aptituds i habilitats.
  • Capacitat de gestionar les emocions
  • Promoció de la capacitat de resiliència i de gestió de situacions complexes