Normativa

Les Normes d’Organització i Funcionament de Centre (NOFC), aprovades l’11 de juny de 2014 pel Consell escolar, recullen l’estructura organitzativa del centre, l’organització pedagògica per a la inclusió i coeducació, els mecanismes de participació escolar i les mesures per promoure la convivència. Trobareu a continuació un recull sintetitzat de les normes més rellevants.

Normes de funcionament i de convivència adreçades a l’alumnat

El desenvolupament de les activitats docents i l’aprofitament que se’n deriva és el resultat de la convivència dels membres que constitueixen la comunitat educativa del centre: professorat, alumnat, personal d’administració i serveis i famílies. Les dificultats que puguin sorgir entre aquests membres es resoldran, sempre, d’acord amb una actitud de diàleg i prenent com a referència la normativa oficial vigent.

Instal·lacions

1. Les aules, els tallers, els passadissos, el pati i la resta d’instal·lacions del centre són el nostre lloc de treball i de convivència, per tant se n’ha de fer un bon ús i s’han de mantenir tots els espais nets i en condicions. 2. Els danys que es produeixin per ús indegut del material i de les instal·lacions del centre hauran de ser reparats pels autors/es, sigui un/a alumne/a o bé un grup. Aquesta reparació no exclou, si es considera necessari, l’aplicació d’alguna mesura correctora. 3. Al final de la darrera sessió del dia, l’alumnat haurà de deixar les cadires sobre les taules, per tal de facilitar les tasques del personal de neteja. 4. El/la tutor/a de cada grup i, també, la resta de professorat i PAS vetllaran per les bones condicions de l’aula i dedicaran un temps a la neteja sempre que calgui. 5. El pati s’ha de mantenir net i en bones condicions per tant llenceu la brossa a les papereres. 6. No es poden consumir begudes excitants al centre. 7. No porteu, ni mengeu a classe ni pels passadissos xiclets ni altres llaminadures, etc. 8. No es podran portar/usar objectes que pel seu mal ús puguin ser perillosos, conflictius o intimidadors: làsers, reproductors d’àudio, gorres, etc. En cas d’incompliment, el personal del centre podrà retirar aquests objectes que quedaran sota la custòdia de direcció d’estudis. Només es retornaran al/la pare/mare,

Assistència a classe i puntualitat

1. L’horari d’entrada al centre és a les 8.30h. del matí. Els grups començaran a entrar al centre segons el protocol establert. 2. Es considera retard arribar un cop el professorat ha entrat amb el grup a l’aula. 3. L’assistència a classe és un deure de l’alumnat i, per tant, és obligatòria. Les absències a les activitats escolars hauran de ser justificades per escrit o mitjançant el programa de gestió. 4. El professorat controlarà l’assistència a classe de l’alumnat de la seva assignatura mitjançant l’aplicatiu de gestió d’alumnat. 5. Sortides d’alumnes de 1r i 2n d’ESO durant l’horari lectiu. Quan un/a alumne/a hagi de sortir del centre durant les hores de classe, caldrà que, per una banda, el pare/mare o persona autoritzada vingui a buscar-lo i, per una altra, caldrà que presenti al professorat de guàrdia una demanda escrita i signada per la família que especifiqui els motius i la durada de la seva absència. 6. Sortides d’alumnes de 3r i 4t d’ESO i batxillerat durant l’horari lectiu. Quan un/a alumne/a hagi de sortir del centre durant les hores de classe, caldrà que presenti al professorat de guàrdia una demanda escrita i signada per la família que especifiqui els motius i la durada de la seva absència (cal que hi hagi un telèfon de localització del pare o la mare que faciliti la comprovació, cas contrari no podrà sortir). 7. La puntualitat és una norma bàsica de convivència i per tant el professorat podrà sancionar l’alumnat que arribi tard quan això repercuteixi en el bon funcionament de la classe. La manca de puntualitat serà com a norma general una falta injustificada. 8. La primera i la segona falta injustificada serà objecte d’un avís escrit. La reiteració de faltes injustificades suposarà l’aplicació de les mesures especificades en les NOFC. 9. L’alumnat de batxillerat ha de sortir del centre a l’hora de l’esbarjo. L’horari d’entrada després del pati el marca el timbre exterior. 10. L’alumnat de l’ESO no pot sortir del centre durant l’horari escolar (encara que sigui major d’edat).

Tutories i professorat

1. El/la tutor/a, a l’inici de curs, donarà a conèixer les normes de convivència. Informarà que són documents d’obligat compliment i, periòdicament, en farà els aclariments que correspongui. 2. El/a tutor/a farà el seguiment del procés educatiu i del funcionament global del curs. 3. El/la tutor/a citarà les famílies, com a mínim, un cop per curs i les atendrà sempre que ho sol·licitin (cal demanar hora). També els trametrà els resultats de cada avaluació. 4. El/la tutor/a, i també la resta del professorat, vetllaran pel bon funcionament del curs i prendran les mesures oportunes sempre que un/a alumne/a interfereixi, amb el seu comportament, el desenvolupament correcte de les classes o tingui una actitud reiterada de falta de treball. 5. El/la tutor/a vetllarà també per la correcta utilització del material i el mobiliari de l’aula. També comunicarà regularment a les famílies les faltes d’assistència.

Organització de l’alumnat

1. L’alumnat de cada grup escollirà un/a delegat/da i un/a subdelegat/da, d’acord amb els criteris de les NOFC. Sempre que sigui convenient es podran renovar els/les delegats/des de curs. 2. Els/les delegats/des de grup constituiran el Consell de Delegats de Centre que, per una banda actuarà com a interlocutor davant de la direcció i de l’altra com a assessor dels alumnes del consell escolar. 3. Les reunions convocades pels delegats i delegades es faran fora d’horari lectiu i prèvia petició i autorització de la direcció d’estudis.

Activitats complementàries i extraescolars (organitzades per l’AFA)

1. Les activitats complementàries i les extraescolars, siguin o no obligatòries, estaran sotmeses a la normativa general del centre. 2. Les sortides i activitats fora del centre requeriran sempre l’autorització i/o el coneixement escrit de les famílies. 3. Les sortides i activitats complementàries són d’assistència obligatòria. Si per alguna raó important una família considera que el seu/seva fill/a no ha (o no pot) d’assistir-hi ho ha de comunicar per escrit al professorat organitzador. L’alumnat que no assisteixi a les sortides ha de venir a l’institut i fer tot l’horari ordinari. 4. El professorat organitzador i/o direcció d’estudis pot vetar per motius disciplinaris la participació d’algun/a alumne/a a les activitats.