Erasmus+

L’Institut Pau Claris té la sort de formar part de dos programes Erasmus+ que ofereixen a la comunitat educativa l’oportunitat de fer mobilitats d’aprenentatge amb l’objectiu d’ampliar i millorar el desenvolupament educatiu i professional dels participants, a més de possibilitar la col·laboració amb els seus homòlegs d’altres països d’Europa. Mitjançant dues associacions estratègiques, l’Institut Pau Claris recolza l’intercanvi de bones pràctiques i criteris d’innovació per abordar reptes comuns, com ara l’abandonament escolar o el baix nivell de coneixement bàsic, fomentant els vincles dins l’àmbit educatiu i formatiu.

El programa Erasmus+ 2020-22: Viento en Popa hacia una Ciudad Sostenible ha sigut dissenyat per l’Institut Pau Claris i aprovat pel Servei Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació (SEPIE), organisme encarregat de desenvolupar i gestionar els programes Erasmus+. En aquest programa l’institut tindrà l’oportunitat de dur a terme un intercanvi de dos anys amb l’institut públic Struensee Gymnasium d’Hamburg per tal d’analitzar les infraestructures portuàries de Barcelona i de la ciutat alemanya amb l’objectiu de determinar si aquestes són sostenibles.

Ens han atorgat el programa Erasmus + KA 120 (2022-2027), un projecte de llarga durada (5 anys) que aportarà fons econòmics suficients per poder aprofundir en les mobilitats de l’alumnat, estades dels alumnes i formació del professorat a diversos centres europeus, promovent criteris d’equitat per donar oportunitats a tot l’alumnat del centre.  Aquest projecte iniciarà el seu desenvolupament el curs 2023-24, i ens permetrà desenvolupar un conjunt d’objectius adreçats a reforçar l’excel·lència educativa del centre i la internacionalització mitjançant l’aprofundiment de la xarxa educativa europea, permetrà donar oportunitats d’aprenentatge real i autèntic, contextualitzat i rellevant per formar persones per a la vida.

El projecte es desplega en 5 grans objectius: 01 Avançar cap a una educació internacional, de qualitat, inclusiva i diversa a través del domini de les soft skills (LifeComp). 02 Establir el nostre centre educatiu com a referent del marc DIGCOMPEDU a l’espai Europeu d’educació per mitjà de l’aplicació de l’Estratègia Digital de Centre. 03 Millorar la competència lingüística mitjançant la internacionalització del centre. 04 Consolidar el treball en xarxa a través de la comunitat professional d’aprenentatge, l’observació entre iguals i la codocència entre el professorat. 05 Implementar el marc europeu de competències sobre la sostenibilitat per desenvolupar les GreenComp del nostre alumnat.

Per altra banda, l’Institut Pau Claris també ha sigut seleccionat per formar part del Microconsorci de l’Acceleració de la Transformació Educativa (MATE). L’objectiu del Laboratori de Transformació Educativa és crear una xarxa de col·laboració en recerca i en la recollida d’evidències de qualitat educativa d’altres models, fora del territori de l’àmbit d’acció del Departament d’Educació. Aquest programa permetrà als docents de l’Institut Pau Claris fer mobilitats per establir les sinergies necessàries per crear nou coneixement que pugui ser aplicat al centre educatiu. Podeu trobar més informació a la pàgina web dedicada al projecte del CETE+

A continuació compartim també els criteris per a la mobilitat de curta durada  per l’alumnat de l’ESO i els criteris per a la mobilitat de llarga durada de Batxillerat de l’Institut Pau Claris.