Etapa 4t ESO-2n Batxillerat

En aquest moment vital els alumnes van consolidant la seva identitat, assentant la visió pròpia del món que els envolta mitjançant el qüestionament de les diferents perspectives i descobrint la possibilitat d’adoptar-ne de noves.

A l’etapa de 4t d’ESO a 2n de batxillerat els alumnes despleguen l’argumentació complexa i la indagació com a mitjà per a exercir una ciutadania activa. Mitjançant la recerca i l’educació en valors, drets humans i ciutadania global, els alumnes reflexionen i identifiquen les causes estructurals de les desigualtats internacionals i adquireixen consciència dels valors personals i socials.

És un moment en què el Pla personal incorpora la reflexió sobre l’itinerari acadèmic. Amb l’acompanyament del tutor personal i amb l’orientació individualitzada de l’orientador, l’alumnat confecciona el seu itinerari formatiu i professional.

Pren rellevància oferir oportunitats per participar activament en la societat del coneixement, és per això que cerquem aliances amb un entorn ric i proper.

Els objectius del nostre Projecte pedagògic en aquesta etapa són:

Aprendre a conèixer

• Estimulació de l’argumentació raonada i la indagació
  • Establiment de les eines cognitives i d’aprenentatge (aprendre a aprendre)
  • Assumpció del propi itinerari formatiu
  • Consolidació del pensament crític i de la gestió i anàlisi de la informació
  • Aprofundiment en la cultura científica
  • Perfeccionament de les competències digitals

Aprendre a fer

• Perfeccionament de les competències comunicatives
  • Consolidació del raonament abstracte i el coneixement reflexiu
  • Planificació i disseny de resolució de reptes i situacions cooperativament.

Aprendre a conviure

• Participació activa i compromesa amb l’entorn immediat i amb l’escala global.
  • Implicació crítica i ètica en la societat del coneixement
  • Assumir una actitud de convivència i de respecte pròpia d’una societat moderna, plural i democràtica.
  • Exercici de referents dels més menuts

Aprendre a ser

• Reconeixement i imatge positiva de la pròpia identitat
  • Reconeixement i cura del propi cos, consolidació d’hàbits saludables