Estratègia

L’EDC és una estratègia transversal que es concreta en un document que pretén abastar tots els aspectes relacionats amb la cultura digital del centre. En aquest sentit, l’EDC ha de facilitar al centre la planificació i la gestió de tots els àmbits relacionats amb la cultura digital. També ha de permetre recollir i organitzar les accions que el centre ja realitza i replantejar-les i millorar-les per aconseguir els objectius que es proposi.

Observem en detall cadascuna de les quatre fases:

01 Diagnosi: L’objectiu és trobar aquells punts forts que l’INS Pau Claris ja està fent correctament sobre l’ús de les tecnologies digitals i, també, trobar aquells aspectes en què el centre ha de millorar. Per dur a terme la diagnosi el centre es valdrà d’enquestes, entrevistes i la revisió d’indicadors de centre.

Per a la diagnosi de centre s’ha fet servir l’eina SELFIE al curs 2021-2022 elaborada per la Unió Europea per facilitar l’anàlisi de les competències digitals a la comunitat educativa, us adjuntem el resum.

02 Objectius: Els objectius de l’EDC, es concreten a partir dels resultats de la diagnosi, tenint clara la visió del centre en l’àmbit digital i tenint en compte els objectius del PEC i del projecte de direcció, en el marc dels objectius generals del Pla d’Educació Digital de Catalunya.

03 Planificació: Es concreten un conjunt d’actuacions per assolir els objectius concretats en l’EDC i es temporitzen a desenvolupar durant dos o tres cursos.

04 Avaluació: Per comprovar l’assoliment dels objectius concretats, es concreten indicadors que ens indiquin el seu acompliment.