Enfocament restauratiu global

El professorat del centre, hem iniciat una formació en enfocament restauratiu global que ens ajudarà a concretar estratègies per promoure un model d’escola que té cura de les persones individualment i col·lectiva ofereix un marc teòric i un banc de recursos basats en l’enfocament restauratiu per promoure la resiliència. La finalitat d’aquest enfocament és la creació de vincles i comunitat, d’espais segurs i de confiança per compartir experiències, històries personals, emocions i necessitats. Els ojectius de la formació són:

• 1. Promoure una mirada restaurativa pel que fa a la gestió de les relacions i el conflicte.
    • 2. Desenvolupar competències per al disseny i la facilitació de cercles proactius
    • 3. Desenvolupar les habilitats clau per a poder gestionar les relacions i el conflicte des de la zona restaurativa:
      • ● Escolta activa, atenta i empàtica.
      • ● Comunicació noviolenta.
    • 4. Capacitar per a la facilitació de les converses restauratives (escolta restaurativa) i trobades restauratives informals.
    • 5. Capacitar en la facilitació de:
      • ● Converses prèvies a una reunió restaurativa
      • ● Reunions restaurativa mínimament formals (amb dues o més persones)
      • ● Cercles de resolució de problemes a l’aula
    • 6. Estimular el desplegament de l’ERG.