PROGRAMA GEP 2018-2021

PROGRAMA GEP 2018-2021

Els objectius generals del programa són promoure l’aplicació a l’aula de metodologies per a l’aprenentatge integrat de continguts i llengua estrangera (AICLE); fomentar el desenvolupament de projectes interdisciplinars en llengua estrangera, i oferir pautes per a l’organització educativa i el disseny curricular. A través del GEP també es vol reforçar el treball cooperatiu entre el professorat, fomentar la innovació educativa i promoure l’intercanvi de bones pràctiques entre els centres educatius participants.

Els objectius específics del GEP per a aquest període són els següents:

  • Millorar la competència comunicativa en llengua estrangera
  • Desenvolupar competències clau per al s. XXI (bàsiques, del pensament i actitudinals o personals)
  • Fomentar el treball cooperatiu i per projectes
  • Adquirir estratègies per a l’aprenentatge autònom (aprendre a aprendre)
Generació Plurilingüe

EQUIP IMPULSOR

  • Ricard Reverter Forcadell, director
  • Anna Forcadell Geira, coordinadora pedagògica
  • Natàlia Gras Subirats, cap de departament de llengües estrangeres
  • Rosa Bort Bordenave
  • Mireia Bel Garrit
  • Lluc Ulldemolins Nolla
  • Albert Roca Gas
GEP Equip Impulsor

ACTIVITATS

  • Docència en anglès a les matèries de Matemàtiques de 1r, 2n i 3r d’ESO, i Física i Química de 3r d’ESO.
  • Suport docent de les professores especialistes d’anglès durant 6 hores setmanals a les matèries no lingüístiques.
  • Formació GEP del professorat de l’equip impulsor.
  • Projecte d’intercanvi eTwinning amb escoles europees en llengua francesa.
  • Implantació de matèries optatives en anglès com a preparació de l’alumnat per a les proves de nivell externes.
  • Preparació d’alumnes per a les proves DELF de llengua francesa.
  • Tallers d’immersió lingüística en llengua anglesa – curs 2019/20 (subvencionats pel Fons Social Europeu)
Activitats GEP

ESTADES D’IMMERSIÓ LINGÜÍSTICA EN ANGLÈS – 2020/21

Durant el curs 2020/21 s’han programat unes estades d’immersió lingüística en llengua anglesa en l’alberg de la XANASCAT a Deltebre per a un grup de 30 alumnes de 3r d’ESO. Les estades s’han realitzat del 5 al 9 de juliol de 2021 i han estat finançades totalment pels Fons Socials Europeus a través del Ministeri d’Educació i del Departament d’Educació.

Durant 5 dies els alumnes han fet activitats didàctiques i de lleure plenament en anglès. Tant en les activitats didàctiques com en la resta d’activitats la llengua vehicular ha estat l’anglès. L’equip de monitors només parlava en la llengua anglesa durant l’estada tret d’en cas de necessitat o emergència.

La immersió lingüística converteix l’estada en un marc idoni on els participants poden integrar-se en un entorn el més semblant possible al país originari de la llengua en qüestió buscant una millor comprensió oral de la llengua. L’alberg de Deltebre tenia com a centre d’interès de l’estada el tema Natural Science.

Mitjançant el lleure, els participants han pogut prendre consciència del rol que juga la natura a les seves vides, dels reptes a què s’enfronta, i del rol actiu que haurien de prendre per a salvar-la del seu deteriorament.

Àlbum de fotos de les Estades >>>

Estades Deltebre 2021

Bloc de les Estades >>>

 

TALLERS D’IMMERSIÓ LINGÜÍSTICA EN ANGLÈS – 19/20

Durant el curs 2019/20 es van programar unes estades d’immersió lingüística en llengua anglesa en un alberg de la XANASCAT per a tot l’alumnat de 3r d’ESO. Aquesta activitat era finançada pels Fons Socials Europeus a través del Ministeri d’Educació i del Departament d’Educació. Les mesures de confinament a partir del 12 de març de 2020 per la pandèmia de la COVID-19 van obligar a suspendre aquestes estades. Finalment, els recursos que hi havia previstos es van reconvertir en una sèrie de Tallers d’immersió lingüística en anglès que s’han dut a terme al mateix centre durant el primer trimestre del curs 2020/21.

  • Tallers d’immersió lingüística “Natural Science” i “Reporters” (4t ESO)

Tallers lingüístics en anglès

Aquests tallers realitzats al centre són els mateixos que el curs passat s’havien de fer a les colònies d’immersió lingüística, els quals es van haver d’anul·lar per la pandèmia. Els alumnes han participat durant dos dies en activitats guiades per monitors especialitzats que han organitzat activitats relacionades amb les Ciències Naturals i el món del periodisme (Reporters), tot en llengua anglesa.

  • Scavenger Hunt – Escape Room Frankenstein (Tots els grups d’ESO)

Scavenger Hunt

Escape Room - Frankestein

A scavenger hunt is a game in which the organizers prepare a list defining specific items, which the participants seek to gather or complete all items on the list, usually without purchasing them. Participants work in small teams and the goal is to be the first to complete the list or to complete the most items on that list. This activity was performed by all ESO groups.

Another activity in English that all the groups enjoyed was an Escape Room around the cinematographic figure of Frankestein. The students had a great time.

  • Taller de teatre musical en anglès (Tots els grups d’ESO)

Teatre Musical anglès

Aquesta activitat va consistir en la realització d’un taller de teatre musical, combinant el text en anglès d’algunes cançons actuals amb un treball coreogràfic, amb l’ajut de monitors especialitzats. Es va fer una sessió d’una hora en tots els grups d’ESO. It was a very fun activity!

  • Taller “Learn It!” de programació informàtica de drons en anglès (1r i 2n d’ESO)

Taller de drons Learn it!

En aquesta activitat, a càrrec d’una entitat associada a la Universitat Rovira i Virgili, els alumnes de 1r i 2n d’ESO han pogut experimentar amb drons de petit format el disseny d’ordres de programació en anglès que permeten el vol d’aquests ginys. Han estat guiats per monitors especialitzats en robòtica i programació informàtica.

 

ENQUESTA DE VALORACIÓ DE L’ALUMNAT >>>

Teatre en anglès

 

 

 

 

#TallFSE20