Preinscripció i matrícula de les proves DELF 2021

DELF Scolaire

Com possiblement sabreu, els nostres alumnes de francès tenen la possibilitat d’acreditar el seu nivell de llengua estrangera mitjançant la realització de les proves DELF scolaire. Es tracta d’unes proves oficials organitzades gràcies a un conveni entre el Servei de Cooperació i Acció Cultural de l’Ambaixada de França i el Departament d’Educació i que es realitzen en diferents centres examinadors arreu de Catalunya. Les titulacions són atorgades pel Ministeri d’Educació Nacional de França i són reconeguts internacionalment en 174 països.

Els nivells que es poden acreditar mitjançant aquestes proves són el DELF A2, DELF B1 i el DELF B2. Els diplomes obtinguts un cop superades les proves permeten enriquir el currículum dels nostres alumnes al mateix temps que  afavoreixen la mobilitat estudiantil internacional. El DELF B1 permet obtenir una beca Erasmus i també permet cursar els estudis de Batxibac. El nivell B2 és obligatori a Espanya per obtenir un grau universitari i també permet cursar estudis en una universitat francesa.

Les proves tenen dos parts, una part de proves escrites (comprensió oral, comprensió escrita i expressió escrita) i una part de proves orals (expressió oral).

Ara que ja sabem els resultats obtinguts pels alumnes de l’anterior convocatòria, els quals van ser força bons, toca començar una altra convocatòria. El període de preinscripció a les proves està obert fins al 24 de gener i posteriorment hi haurà el període de matriculació a les proves (entre l’1 i el 20 de febrer), que és quan es fa el pagament de la inscripció. Els exàmens escrits tindran lloc els dies 26 i 27 d’abril de 2021 i els orals entre el 13 d’abril i el 14 de maig.

Des de la matèria de llengua francesa, com venim fent des de fa uns anys, preparem els alumnes per a les proves i els animem a practicar la llengua tant com sigui possible per tal que els aprenentatges els puguin ser d’utilitat també fora de l’aula. Durant les properes dues setmanes farem les preinscripcions dels alumnes interessats en les proves DELF i després els continuarem preparant perquè obtinguin els millors resultats.

Per més informació sobre el DELF scolaire i exemples de proves podeu consultar la web: https://delf-scolaire.cat/.