PARTICIPACIÓ A LA FIRA “ARTESANIA 360º”

Artesania 360º

Organitzada per l’Ajuntament d’Ulldecona, s’ha dut a terme una fira de tallers anomenada “Artesania 360°”. Aquests tallers participatius han estat impartits per vuit artesans que han ensenyat els seus oficis als alumnes de 3r d’ESO del nostre centre. Durant tot el matí del divendres, 24 de febrer, els alumnes van poder fer un tastet de tots aquests oficis, amb l’objectiu de despertar habilitats o vocacions que els orientin de cara al seu futur professional. L’activitat s’està fent en diversos centres i municipis de la comarca del Montsià, amb la participació d’uns 900 estudiants.

El projecte ha estat organitzat per l’entitat ARTRA, i compta amb el suport dels departaments de Cultura, Educació, i dels Ajuntaments de la comarca del Montsià, entre ells el d’Ulldecona.

Es tracta d’una prova pilot que té com a objectiu encoratjar els joves a formar-se en les diferents especialitats artesanes del territori i que vol evitar que desapareguin aquests oficis tradicionals per la manca de relleu generacional.