Lliurament de diplomes e-Twinning 21/22 i nous projectes

Aquesta setmana s’ha fet entrega dels diplomes d’acreditació del Segell de Qualitat e-Twinning a l’alumnat que el curs passat va cursar la matèria de francès a tercer, quart d’ESO i primer de batxillerat i que va participar en el projecte “Élèves d’Europe – self-profiling” juntament amb alumnat d’altres països europeus.

És el primer cop que obtenim un segell de qualitat i n’estem molt satisfets, ja que és una manera de premiar la feina feta al llarg del projecte tant per part del professorat com de l’alumnat, el protagonista del projecte i al qual cal agrair la seva implicació en les diferents activitats proposades.

Els projectes e-Twinning són una mena d’intercanvi entre centres europeus. Són projectes col·laboratius entre escoles que no impliquen mobilitat però sí comunicació, treball en equip i l’ús d’eines digitals diverses.

Enguany hem iniciat ja dos projectes més en llengua francesa (a 4t d’ESO i a 1r de batxillerat) i tenim previst començar-ne un altre durant el segon trimestre a tercer d’ESO. S’ha decidit fer un projecte diferent per curs per tal de facilitar l’organització en les diferents activitats i videoconferències del projecte i també per tal de treballar temàtiques diferents i així aprendre més entre tots.

El projecte que hem començat amb l’alumnat de quart d’ESO s’anomena “Notre musée pour Notre Patrimoine”, projecte del qual som cofundadors i en el qual l’alumnat treballarà els béns del Patrimoni i com protegir-los dels possibles perills que els puguin amenaçar. És un projecte que estem duent a terme juntament amb dos centres grecs, un del nord de França, un institut italià i un altre de Romania.

El projecte que hem iniciat amb l’alumnat de primer de batxillerat s’anomena “Savourer mon assiette sans détraquer ma planète” és un projecte en què l’alumnat treballarà l’alimentació i com podem alimentar-nos bé al mateix temps que protegim el planeta. En aquest cas, treballem conjuntament amb centres de França, Itàlia, Armènia i Romania.

Encara estem als inicis d’aquests dos projectes, us anirem informant de les diferents activitats que anem fent.

Si voleu saber més coses sobre els projectes e-Twinning que fem i hem fet al centre, no dubteu en consultar l’espai que hem creat per tal de recollir tot el que es va fent. També anirem penjant coses al racó GEP del centre, al costat de la biblioteca, juntament amb informació referent a altres activitats organitzades per impulsar el plurilingüisme al centre com poden ser l’ERASMUS+ i les activitats i projectes amb metodologia AICLE.