Jornada de transferència EMAILC 2024

Dimecres 29 de febrer, una representació del nostre centre va assistir a la Jornada de transferència del microconsorci EMAILC.

L’EMAILC és un dels microconsorcis del CETE+ (Consorci Europeu per a la Transformació Educativa) del qual formem part. Aquest microconsorci està format per centres GEP i AVANCEM i enguany estem acabant el segon període de mobilitats ERASMUS per tal d’establir millores als centres gràcies a diferents activitats d’internacionalització.

En aquesta jornada, vam presentar la nostra experiència en els job shadowings (mobilitats d’observació) que dues professores del nostre centre van realitzar a Düsseldorf (el mes de maig del 2023) i a Maia (al novembre del 2023) i també quines accions ens hem proposat i estem implementant al centre per tal de poder millorar, tenint en compte les necessitats del centre i que repercuteixen en l’adquisició de competències per part de l’alumnat.

Totes dues experiències van ser una bona oportunitat per observar altres maneres de treballar amb metodologia AICLE i de Treball per Projectes. El  nostre centre ha començat a aplicar canvis i en tenim més de previstos de cara al curs vinent. També hem iniciat nous equips de treball per a compartir experiències, materials i crear futurs projectes de col·laboració per tal de motivar els alumnes mitjançant la utilització de les llengües estrangeres en contextos reals.

Va ser una jornada molt enriquidora en la qual vam poder aprendre com els altes centres han incorporat canvis a partir de les seves mobilitats i ens van donar idees per poder planificar noves accions tenint en compte el tarannà del nostre centre. Així mateix, vam poder establir lligams per a futures col·laboracions amb alguns dels centres presents.

Per una altra banda, dins del projecte KA122 Història plurilingüe per tothom estem a punt de tancar el projecte amb el consorci i també planificant noves mobilitats per al tercer trimestre i el curs vinent.

Esteu atents a les novetats, ja sigui a través de la web del centre, del racó ERASMUS del centre i altres mitjans de comunicació, ja que aquestes noves activitats i mobilitats aniran dirigides al professorat, però també l’alumnat i la resta de comunitat educativa.