Continuem amb els projectes internacionals en llengua francesa

El curs passat es van iniciar dos projectes E-Twinning en llengua francesa per tal de potenciar la comunicació i l’ús d’aquesta entre els alumnes que l’aprenen en les optatives de tercer i quart d’ESO. Aquests projectes eren “Nous, nos collèges, nos villes” (amb un centre d’Itàlia, un dels Països Baixos i un altre de Polònia) i “Au-delà des clichés” (amb un altre centre d’Itàlia). En tots dos projectes els alumnes van haver de comunicar-se sempre en llengua francesa i fins i tot vam arribar a fer una videoconferència amb un dels centres, en la qual vam poder conèixer-nos millor tots plegats. En el moment de la videoconferència, el centre italià amb qui la vam fer estava a punt de tancar les portes degut al confinament que començava en aquell país. Dues setmanes més tard, vam ser nosaltres qui vam haver de quedar-nos a casa per tal d’aturar el creixement de la pandèmia.

Degut al confinament, aquests projectes es van haver d’aturar i es va decidir continuar-los durant aquest curs amb els mateixos alumnes sempre que fos possible. Els professors impulsors dels diferents projectes s’han tornat a organitzar per reemprendre el projecte i els alumnes ja tenen ganes de poder tornar a comunicar-se amb els companys dels altres centres.  Alguns dels alumnes participants, tant del nostre centre com dels altres centres participants, aquest curs no faran francès com a matèria optativa. Tot i això, podran continuar participant en els projectes per tal de poder practicar el que van aprendre durant el curs passat i conèixer més coses sobre les cultures dels altres països.

Els alumnes que enguany cursen l’optativa de francès a tercer d’ESO l’any passat no van participar en cap dels projectes. És per això que enguany participaran en un projecte de correspondència amb centres d’Itàlia, Alemanya i els Països Baixos per tal de poder-se iniciar en els projectes internacionals i poder començar amb un nou projecte e-Twinning durant aquest curs.

El que es pretén amb aquests projectes, en els quals participen alumnes de diversos centres europeus amb alumnat de la mateixa edat, és que els alumnes torbin una motivació extra per aprendre una nova llengua. Aquesta és la de poder-se comunicar amb algú que no entén el català però que també està aprenent la mateixa llengua estrangera. La comunicació entre els alumnes es fa per escrit i més endavant de forma oral (per videoconferència) i també hauran d’utilitzar la llengua estrangera per realitzar activitats col·laboratives en les quals hauran de treballar en grups mixtos (amb alumnes de països diferents).

Totes aquestes activitats ajuden també a preparar els alumnes per a les proves DELF scolaire, les quals certifiquen el nivell dels alumnes en llengua francesa (A2, B1, B2). Les proves del curs passat es van haver d’ajornar degut a la pandèmia i tindran lloc els dies 21 i 22 d’octubre. Properament us anirem informant de noves convocatòries, en cas que algun alumne de l’institut estigui interessat en preparar-se per algun dels nivells.

Res més, estigueu atents, ja que poc a poc us anirem informant dels avenços dels diferents projectes i activitats en llengua francesa i dels avenços dels nostres alumnes en l’aprenentatge d’aquesta llengua.