ACTIVITATS DEL DIA MUNDIAL DE LA LLENGUA MATERNA

El passat 21 de febrer va ser el Dia Mundial de la Llengua Materna.

Al nostre institut hi ha alumnes provinents de diferents països i cultures i cadascun d’ells té la seva pròpia llengua materna. Per tal de commemorar aquest dia i també visibilitzar la diversitat de llengües maternes del centre, el nostre centre ha organitzat tot un seguit d’activitats relacionades amb aquesta temàtica.

Una de les activitats proposades ha estat, des de les tutories, emplenar un cartell amb les llengües que es parlen a cada grup i també en el qual els alumnes han escrit alguna paraula en la seva llengua materna. Després, aquest cartell s’ha penjat a la porta de cada classe de manera que tots hem pogut conèixer les llengües que es parlen a l’institut i també els diferents alfabets que s’utilitzen. També, hem pogut aprendre que hi ha llengües que s’escriuen amb una orientació diferent, que no tenen lletres com les del nostre alfabet i que a vegades hi ha paraules que són difícils de traduir d’una llengua a una altra.

Una altra de les activitats ha estat la d’emplenar bafarades amb llengües i paraules i després connectar-les amb un mapa gegant, per veure els països d’origen dels alumnes de l’institut i en quins països es parla la mateixa llengua.

També, des de les classes d’àrab han volgut aportar el seu granet de sorra i han mostrat algunes paraules en la seva llengua.

La veritat és que les activitats han servit per adonar-nos (tant alumnes com professors) que a vegades es parlen llengües de les quals no en teníem constància i que el fet que tinguem aquesta diversitat suposa una riquesa per a tothom i hem d’aprendre a treure’n profit.