Treballem la lectoescriptura

Sovint tendim a treballar el nom de les lletres quan ens parem a descodificar les grafies, però hem de tenir en compte que això comporta, sovint, dificultats a l’hora de fer el clic per començar a llegir (per exemple: PATATA – moltes vegades ho descodifiquen amb el nom de la lletra, és a dir, diuen en veu alta “PE-A-TE-A-TE-A”; i han de desaprendre per tornar a aprendre correctament). 

Per això, és molt més interessant anomenar-les pel so que produeix cadascuna de les lletres! D’aquesta manera, quan comencen a descodificar, ho faran molt fàcilment: [P- A – T – A – T – A], esdevindrà sense confusió en “PATATA”!

Així és com treballem amb els infants d’Educació Infantil la lectoescriptura, a través de diferents propostes d’activitats. A continuació us deixem aquest video de l’alfabet fonètic que els ajuda a anar aprenent els diferents sons d’una manera divertida.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>