Sortida al parc de trànsit!

Els nens i nenes de cinquè de primària la setmana passada van anar al parc de trànsit de Viladecans. Com ja sabeu en aquesta sortida es reprodueixen situacions de circulació amb la finalitat d’educar en la mobilitat segura. L’alumnat s’enfronta a situacions similars a les reals però de forma controlada. Aprenen els comportaments adequats al trànsit, per després aplicar-los a la seva vida diària.

Els objectius d’aquesta activitat que es du a terme amb la col·laboració de l’equip d’Educació per a la mobilitat segura de la Policia Local són:

– Establir relacions de confiança entre els infants i els Agents.
– Identificar i adonar-se de les situacions en què es senti influït pels factors externs i el portin a prendre decisions que comportin un risc en la seva mobilitat: els grups d’influència, la família, l’escola i els amics.
– Conseguir habilitats per diferenciar la seva opinió de la dels altres.
– Poder comparar la percepció del risc amb la dels altres companys mitjançant: mantenint una actitud crítica en relació a les seves opinions i les dels altres.
– Aprendre a comunicar el que senten, volen o pensen, així com a escoltar els altres.
– Acceptar les diferències d’opinió entre persones com un aspecte dins la normalitat.
– Veure i ser vist, importància dels espais compartits entre els vehicles i els vianants (carretera, via urbana), zones per travessar amb menys risc.
– Aprendre la senyalització: temps que dóna el semàfor per travessar, senyals de trànsit (direcció obligatòria, girs prohibits, sentit giratori, senyals de perill, i molt especialment, STOP, cediu el pas, entrada prohibida i el semàfor), senyalització de les maniobres quan es circula amb el car, senyals dels Agents: parar i via lliure.
– Aprendre la utilització correcta dels diferents elements del car.
– Seguretat passiva: el cinturó, el casc, sistemes de retenció infantil.

Aquesta sortida els hi agrada molt i és de les que esperen amb moltes ganes!!🚗