LLOCS A L’AULA: EL TREBALL DE PLÀNOLS

A finals del trimestre passat, els Petits Prínceps van demanar repensar els llocs on generalment treballen. Per aquest motiu els vam proposar que dibuixessin l’aula, marcant especialment en quin lloc es veien treballant de cara al segon trimestre.

Ara, a la tornada, hem analitzat les nostres representacions de l’espai classe i n’hem iniciat un treball interessant. Hem parlat de formes, de punts de vista, de costats, mesures, maneres de representar elements com les finestres, la porta, les taules, cadires, mobles… De les idees i dibuixos d’uns i altres, ja hem tret bones conclusions i ens hem ajudat. Després hem observat l’ampliació del plànol de l’escola que també ens ha donat molta informació per millorar els nostres treballs i aprendre maneres de fer dels experts, els arquitectes. Ara tenim la tasca de millorar el nostre primer dibuix amb les opcions que hem anat veient, alhora que podem portar a classe plànols diversos d’espais que tinguem a l’avast: els de casa o cases (tenim pares paletes que treballen interpretant plànols), els d’una habitació (hem parlat que quan comprem mobles també ens poden fer plànols perquè cal tenir en compte les mesures, espais útils…), etc.

De la mateixa manera hem observat la necessitat que aquesta tècnica requereix. Cal ser precisos, curosos i reballar amb atenció i molta concentració. Per tant hem de treballar amb el llapis ben afilat i estris com el regle, el compàs…

Se’ns obre una autèntica oportunitat per seguir apropant-nos al coneixement de les representacions a Escala, les mesures i proporcions!