EXPOSICIÓ I TALLER DE RECICLATGE TÈXTIL

El dilluns passat varem rebre la visita d’un grup de nois i noies de l’Institut Badia i Margarit d’Igualada. Ells i elles són els ambaixadors al Parlament europeu i, juntament amb l’Alba i la Gemma, ens varen presentar l’exposició del vestíbul “Reciclatge tèxtil”. També ens van proposar fer-nos uns posa-entrepans molt originals, a partir de retalls de roba que ells ja havien preparat i confeccionat per nosaltres. La nostra feina va ser fer els últims detalls: posar el botó i la cinta per tancar-los. Amb les peces de roba que havíem portat, que ja no ens anaven bé, vàrem esquinçar troços per farcir uns coixins gegants que ells i elles portaven de regal, amb el nom de la nostra escola.

Va ser una tarda agradable, en què vam observar que malgrat som dels Grans de l’escola no ho som tant…també som Petits als ulls dels nostres companys d’institut!. Ens van ajudar molt amb les seves recomanacions sobre costura i reciclatge.

Val a dir que a tota aquesta tasca, la van precedir uns dies de conscienciació i treball sobre els efectes mundials de l’exagerada producció i consum de tèxtil. La Fast Fashion de les grans marques ho promouen i ens cal tenir esperit crític.

Som en procés de remenar els nostres armaris i pensar una mica més en les nostres necessitats reals, quan anem a comprar roba. Ara ja sabem que tristament existeixen cementiris tèxtils… no els volem pas engrandir! Donem la roba a qui sapiguem que l’utilitzarà o bé reutilitzem-la fent servir la nostra creativitat: estoigs, bosses, fundes, coixins…

Famílies és un tema que ens ocupa a tots i totes, ja que a finals del 2024 serà obligatòria la recollida separada del tèxtil.