PENELLES INSPIRA

Aquest divendres, tots els Grans, vàrem gaudir d’un dia de visita per un dels pobles de la Lleida rural: Penelles. El motiu principal era descobrir-lo i admirar les representacions artítiques, street art, la majoria grans pintures murals però també originals escultures, composicions amb ceràmica, escales pintades, intervencions en finestres…que els artistes han ben integrat en l’entorn.

Primerament ens van rebre al cinema recuperat del poble i ens van explicar com la iniciativa del festival GarGar, ha donat a conèixer Penelles, reconvertint-lo en un espai de referència per molts artistes, fins i tot internacionals, omplint de mirades curioses i molta vida, els carrers massa tranquils d’aquest indret de la plana d’Urgell.

Seguidament ens van proposar fer una gimcana en petits grups, així que ens vam distribuir fent barreja de les tres classes i, seguint un mapa, vam jugar a orientar-nos i establir alguns punts de referència per anar avançant l’activitat. El joc ens va permetre també interactuar amb els habitants del poble, tot preguntant a avis, infants que sortien de l’escola… per trobar i descobrir les creacions artístiques i curiositats que s’hi amaguen.

La proposta ens va engrescar moltíssim i ens servirà de ben segur d’inspiració, per continuar pensant en la sortida/gimcana d’escola que volem organitzar per finalitzar aquest curs.

Per últim, us animem a assistir en família al 8è festival GarGar de Penelles que se celebrarà el cap de setmana del 3, 4 i 5 de maig.