CONSTRUINT LA LÍNIA DEL TEMPS (Segona part)

El tercer dia a Ripoll vam visitar el poble de Planoles i en una de les places el Miquel ens va ensenyar l’escultura d’una moneda. Aquesta obra representa un gran moment per al poble, ja que van trobar una moneda de més 2400 anys en una excavació.

2400 anys? Però, com pot ser?

Vol dir que és molt antiga!

No, però no pot ser, perquè vivim al 2024.

Potser té 2024 anys i s’han equivocat…

Aquest problema que se’ns presenta decidim reprendre’l a la classe i pensar com pot ser que una moneda tingui més anys dels que marca el nostre calendari.

Les Sínies hem recordat aquell moment a Ripoll i hem tornat a pensar possibilitats. Els més valents s’han atrevit a compartir hipòtesi ben diverses i, finalment, alguns han recordat que en llibres havien vist que abans de “l’any 0” ja passaven coses al nostre planeta. 

Però, existeix l’any 0? Penseu-hi!

Ens imaginem un viatge en el temps i anem a parar al primer any del nostre calendari. Com posaríem la data d’aquell primer dia? La resposta ens costa al principi, però acabem arribant: 1 de gener de l’any 1. I el dia anterior? 31 de desembre de l’any… Llavors algú recorda que els anys tornen a començar, però a la inversa i cal posar un símbol al davant, el símbol de la resta. Exacte! El dia anterior seria el 31 de desembre de l’any -1.

Recuperem la paraula prehistòria i la ubiquem en aquesta nova línia del temps que dibuixem al davant de la que ja teníem. Prehistòria i Història! Compartim altres coneixements i bagatge que tenim per poder posar imatge a la prehistòria, i parlem de l’explosió del Big Bang, dels dinosaures, de les primeres persones… I acabem aquella línia del temps que teníem a la llibreta.