Setmanalment realitzem tallers matemàtics amb dues mestres a l’aula. Aquests tallers adquireixen diferents modalitats en funció del tema que es treballi.
En aquesta activitat d’ensenyament-aprenentatge hem fomentat diferents metodologies: Treball en Equip i ús de les TAC (utilitzant els ordinadors i les tablets per realitzar jocs interactius).
La finalitat d’aquests tallers és posar en pràctica tots aquells coneixements que s’adquireixen a l’aula d’una forma més real i pràctica.
Els tallers de resolució de reptes consisteixen en treballar en equip i de manera cooperativa per tal de resoldre situacions i problemes conjuntament. Han d’organitzar-se com a grup de treball per a que cadascú tingui una funció dins del grup i aportar aquells coneixements, actituds i valors que ajudin a millorar conjuntament. Se’ls demana que resolguin reptes posant en funcionament coneixements adquirits prèviament i alhora que apliquin el sentit comú, aplicant diferents estratègies i maneres de fer.
Els objectius que pretenem aconseguir:
- Buscar estratègies, eines i conceptes per resoldre problemes matemàtics.
- Expressar oralment idees i processos matemàtics.
- Treballar de forma cooperativa.
- Aprofundir els conceptes matemàtics treballats a partir de situacions quotidianes.
- Millorar la competència matemàtica.
- Utilitzar recursos TAC.
L’alumnat consolida els coneixements adquirits donat que ha de compartir i expressar els seus coneixements en petit grup amb la resta de la classe. Alhora es mostra més motivat per treballar la competència matemàtica i la fa més comprensible, ja que l’aproxima a situacions més quotidianes i lúdiques.