Entrevistes JJOO curs 2022

Com cada curs de cara als Jocs Olímpics de la nostra escola intentem portar a esportistes de diferents modalitats i nivells per tal de que ens expliquin la seva experiència esportiva.

Aquest curs hem volgut donar visibilitat als esports adaptats, en alguns casos Paralímpics, per tal de que els nostres alumnes vegin i siguin conscients de que amb voluntat i esforç es pot arribar a competir al màxim nivell esportiu, sigui quin sigui la seva condició física.

Ens han visitat esportistes de diferents esports. Amb 3r ha vingut la Judith Núñez, jugadora de la Penya de bàsquet en cadira de rodes. Ens ha explicat la seva experiència en els últims Jocs Paralímpics celebrats a Tokio 2021. També ens ha parlat de la seva malaltia, la osteogènesi imperfecta, que comparteix amb una altra esportista que ens va visitar, l’Elisenda Carballo; nedadora. Les dues han patit moltes fractures en els seus ossos, arribant a tenir lesions de llarga durada i molt doloroses. Tot i això, han demostrat ser dues dones amb una actitud per lluitar pels seus somnis i no rendir-se mai, tot i les dificultats patides, que ens han inspirat molt a entendre que tot i les adversitats de la vida, l’únic oponent que tenim som nosaltres mateixos, que si volem, ho podem fer.

Amb 4t ens va visitar en Gabriel Villarrubia, alias Gabi Villapela, jugador de waterpolo al CN Montjuic entre els anys 74 i 80. Actualment està treballant per crear un equip de waterpolo pels Jocs Paralímpics de Los Ángeles 2028. Ens va sorprendre amb les seves pròtesis a les cames, amputades a causa d’una diabetis.

I per últim, el divendres 13, dia de la inauguració ens van visitar en Lluís Turró, en Juan Diego i en Marc.

Ens van explicar les seves experiències en el món de l’esport i en la seva vida personal. En Lluís va néixer amb espina bífida, cosa que li ha portat a acabar en cadira de rodes. Tot i això, no li ha impedit fer el que més li agrada, fer esport. Internacional en els Jocs Olímpics del 92 a Barcelona en la modalitat de Vòlei assegut, ha jugat i juga a tots els esports que pot. Des de pàdel a bàsquet, fins a arribar al sitting vòlei, modalitat en la qual actualment juga amb en Juan Diego i en Marc i que intenten fomentar per tal de poder formar un equip al Club de Vòlei Montcada.

Ens han ensenyat que tot i les seves dificultats a la vida, s’han reposat i han lluitat per aconseguir el que més els hi agrada, que és fer esport.

Han estat unes entrevistes molt interessants amb un rerefons molt profund que ens ha fet reflexionar i sobretot, ser conscients que no tots els esports són els que veiem per la televisió, hi ha altres que necessiten més visibilitat.

Gràcies per compartir amb nosaltres les vostres vivències, ha estat un autèntic plaer.