Advocats a 6è!

Aprofitant que estem estudiant a l’àrea de coneixement del medi social el tema de Drets i Deures, els advocats de l’Escola Solidària de Dret de la Fundació Uria Menéndez, ens visitaran durant 4 setmanes amb l’objectiu de treballar els valors d’un estat democràtic.

La primera sessió realitzada el divendres passat es va centrar a parlar sobre democràcia i en el sistema de dret en el qual vivim. Vam debatre sobre la importància de les normes i de com aquestes regeixen qualsevol aspecte de la nostra convivència: des de les normes de casa, de l’escola, de les normes de circulació, fins a les normes que regeixen el funcionament de l’Estat, etc. Vam recordar l’organització política de l’Estat, començant per la més propera: l’ajuntament i acabant per la Unió Europea, passant per les Comunitats Autònomes i el Govern de l’Estat.

En les properes sessions treballarem els drets i deures dels ciutadans i ciutadanes i començarem a preparar un judici fictici on cada alumne representarà un rol determinat: jutge, advocats, fiscal, testimoni, acusat, etc.

Us deixem algunes fotografies de la primera sessió.