CURS 2023-24

 

INICIEM EL CURS AMB ALEGRIA I  MOLTES GANES!

Activitat d’apadrinament lector de 5è i 1r. Maig 2021

En motiu de l’activitat “Apadrinament Lector“, l’alumnat de 5è ha preparat una obra de teatre així com activitats amenitzadores

per tal de fer un apropament amb l’alumnat de 1r i poder endegar el curs vinent cadascú amb els seu padrí/na fillol/la.

Moltes gràcies!!

 

 

 


L’hort de Cicle Superior

L’alumnat de CS aquest darrer trimestre hem  començat a conrear el nostre petit hort.
De moment, hem plantat enciams i maduixeres. Ara farem l’observació del seu creixement.
Creiem que és una manera de connectar-nos amb la natura i l’entorn. També treballarem la protecció dels diferents ecosistemes naturals.
Serà un entorn vivencial i col·laboratiu que ens farà valorar la responsabilitat i esforç personal.

 

 


 

L’HORTET DE CICLE MITJÀ!

Aquest curs a cicle mitjà estem realitzant el projecte interdisciplinari: Els fruits de la nostra terra.
Aprofitant que hem dut a terme uns tallers relacionats amb el tema i que teníem unes llavors germinades de diferents verdures (enciams, tomates, pebrots,…) juntament amb unes maduixeres, ho hem trasplantat als palots situats al pati de l’Escola i així hem inaugurat el nostre hortet.

A veure que sortirà!

 


ELS EDISON A 4T!

Aquest trimestre hem treballat amb els Edison: uns petits robots compatibles amb Lego i fàcilment programables per treballar el pensament computacional, programació amb codi i robòtica d’una manera pràctica.

Primer vam conèixer com funcionaven per mitjà de la lectura de codis de barres. Els Edison poden llegir línies, evitar obstacles, respondre a la llum i al so, comunicar-se amb altres robots Edison, … i molt més!

A continuació vam deixar anar la imaginació inventant, creant circuits i personalitzant els robots Edison amb peces Lego!

Finalment, vam programar els Edison fent ús de l’Edblocks: un programa per blocs online de manera simplificada.

Tot aquest procés ha fomentat la creativitat, la comunicació, el treball cooperatiu i ha permès un treball interdisciplinari.


 

Sortida al Castell dels Moros. Cicle Inicial

L’alumnat de cicle inicial, el passat dimecres, va fer una sortida al Castell dels moros. Dins el marc de l’entorn proper, vam fer una ruta pel nostre poble, descobrir una mica d’història i gaudir d’unes grans vistes un cop arribats allí.

Ens ho vam passar genial!


CS visita la Central hidroelèctrica

L’alumnat de cicle superior va realitzar una visita a la Central hidroelèctrica d’Almenar per poder conèixer de primera mà d’on prové part de l’electricitat que arriba a les llars del poble, el seu funcionament i recorregut.

La central elèctrica d’Almenar es va inaugurar el 1928 per tal de proporcionar energia elèctrica amb força hidràulica a partir del Canal de Pinyana, tot i que l’actual central està situada al Pont del Molí i data del 1989.

 

 


Fem Robòtica a P4 i a P5

Aquest curs 2020/2021 les nenes i nens de P-4 i P-5 ens hem iniciat en el coneixement de la robòtica a partir d’unes propostes d’Innovamat. Per tal de conèixer les primeres nocions de programació hem pogut gaudir d’unes sessions amb les Bee Bots, tot reforçant els coneixements d’orientació: a dalt/a baix, recte/gir i dreta/esquerra. Pel que fa més específicament al tema de robòtica, hem treballat aspectes com   programar un itinerari des d’una casella inicial fins a una casella final,  identificar quin és l’itinerari més curt, crear nous itineraris  i en general programar a través de les targetes de direcció.Gràcies al treball en petits grups cada nen ha pogut programar diverses vegades el robot mentre els altres anàvem observant si les indicacions havien estat les correctes. Han estat unes sessions molt motivadores i enriquidores; tots junts hem gaudit molt i esperem repetir ben aviat!!!


Premi Sambori Òmnium 2021

El Premi Sambori és l’únic premi de narrativa en català dirigit als centres educatius dels Països Catalans. Va dirigit als alumnes de primària, secundària i batxillerat de tots els Països Catalans i té com a objectius promoure la participació en un projecte comú i difondre l’ús del català dins de l’àmbit escolar, tot incentivant la imaginació, la creativitat i aquells valors pedagògics que es treballen en cadascun dels centres. La participació, en aquest premi, ha anat en augment any rere any i en l’edició passada es va arribar a la participació total de 140.000 alumnes, una xifra que el converteix en el premi literari escolar amb més participació d’Europa.

L’Escola d’Almenar fa molt temps que hi participa i al llarg dels anys hem tingut força alumnes premiats. Aquest any la Sarata de 3r , amb l’obra “Segueix el ritme” ha obtingut el 1r premi de narrativa de les Terres de Ponent en la seva categoria.

Als Jardins del Convent de Santa Clara  vam poder assistir a l’entrega de premis organitzada per Òmnium. Va ser un acte molt emocionant.

Moltes felicitats Sarata !


MY BOOKS ARE MY WINGS! Escoltem llibres en anglès!

Continuem treballant amb el nostre projecte: MY BOOKS ARE MY WINGS!
Durant aquests mesos els alumnes de 5è hem llegit i escoltat dos llibres en anglès: The little prince i The little black fish.
Com a resultat final, amb el conte The little prince vam fer un padlet on cadascú va compartir les seves opinions sobre la història.
Finalment hem jugat a un Kahoot per veure quantes coses recordàvem sobre el conte.
Al llibre The little black fish hem dissenyat una nova coberta pel llibre amb l’aplicació Canva. Tots dos llibres ens han agradat moltíssim!

Gràcies a la web Etwinning podem observar les tasques i propostes dels nostres companys de Turquia i Polònia.

Hem pogut combinar el nostre projecte Mobils.edu amb el nostre projecte Etwinning. Les tàblets treuen fum !


CREACIÓ DEL NOU LOGOTIP PER A L’ESCOLA D’ALMENAR

A l’Escola nova li cal un nou logotip !

Si teniu bones idees, traça i us fa il·lusió, ens agradaria molt que ens ajudéssiu a dissenyar un nou logotip per l’Escola d’Almenar.

L’activitat està oberta a tothom que estigui vinculat amb el centre. Teniu temps fins el 11 de juny per presentar la vostra proposta.

Animeu-vos ! !

 

 

 Bases per la  Creació NOU LOGOTIP ESCOLA

 

 

L’escriptor Xavier Llopart ens visita

Aquest any l’alumnat de 5è i 6è ha llegit l’obra L’ Oreneta de Mont-Sacer de l’escriptor i periodista Xavier Llopart i ens ha fet molta il·lusió que un any més ens vingués a visitar.

L’alumnat de 5é i l’alumnat de 6è, en dos sessions, van poder compartir impressions sobre l’obra amb l’escriptor i alhora van poder conèixer la interessant feina com a periodista d’En Xavier.

Posteriorment l’autor  va fer una dedicatòria al llibre de tots/es per tenir un record d’un matí tan especial.

Tots plegats ens ho vam passar molt bé!

    

Apadrinament lector 2021

Des de fa molts anys l’alumnat de l’escola fa l’activitat d’apadrinament lector entre els alumnes de CI i els alumnes de CS. Aquest any degut a la pandèmia vam haver de replantejar l’activitat. Aquest curs hem organitzat un apadrinament de grup a grup: els grups de 6è amb els grups de 2n i els grups de 5è amb els de 1r. Els contactes es fan de manera telemàtica a través de videoconferència. L’alumnat gran prepara lectures, poesies, endevinalles… i ho comparteixen via Meet amb els seus fillols i filloles.Quan l’alumnat de cicle inicial  prepari alguna activitat farem el procés invers.

Tot i no ser el mateix, aquesta activitat resulta molt engrescadora i enriquidora tant per grans com per petis.


Mòbils.edu: Kahoot com a eina educativa per l’autoavaluació !

El centre des de fa dos anys participa en el projecte d’innovació educativa mòbils.edu que impulsa l’ús de dispositius mòbils (tauletes) com a tecnologies educatives, integrades en les pràctiques educatives d’aula per adquirir la competència digital de l’alumnat i la millora en la resta de competències. A l’escola fem anar les tauletes per moltes activitats d’ensenyament-aprenentatge i una de les activitats més interessants és poder emprar aquests dispositius en el procés d’avaluació.

Són diverses les aplicacions que es poden fer servir  per treballar l’avaluació a primària: Quizizz, Plickers, ClassDojo, Kahoot !… Una de les que més fem anar nosaltres és Kahoot !

 Kahoot! és una servei web molt útil per a docents i alumnes per aprendre i repassar conceptes a través de la gamificació a l’aula. La forma més comú d’utilitzar aquesta eina és com si fos un concurs a través de preguntes tipus test, tot i que també hi ha lloc per la discussió i el debat.
La idea de Kahoot! és aprendre divertint-se, tot i que la utilitzem com una eina de reforç ja que les preguntes i respostes són massa curtes com per entrar en detall. Un altre aspecte positiu és que el docent pot controlar quan es canvia de pregunta, d’aquesta manera pot fer pauses per afegir explicacions. És una eina motivadora per als alumnes ja que per cada pregunta que responguin correctament els donen punts i es crea un ranking que visualitza el docent des del seu dispositiu.

 

Activitat del PEE El pati educatiu

Unes de les activitats proposades dins del Pla Educatiu d’Entorn de l’Escola ha estat donar continuïtat al projecte de Pati educatiu.

Aquest any a l’hora de plantejar l’activitat hi havia dos canvis molt rellevants: primerament al canviar de centre calia replantejar totes les activitats de pati educatiu implementades fins ara per adequar-les al nou entorn. En segon terme la situació de pandèmia i els conseqüents protocols sanitaris, també ens han obligat a reformular el projecte. Aquest any  ha calgut crear caixes de  jocs per a cada grup bombolla i renovar i actualitzar els materials i recursos de jocs de patí, com alternativa a la pilota, que ja tenia cada cicle.  Aquesta capsa, depen del nivell, pot tenir cordes, gomes , jocs de taula, escacs, bitlles…. Cada grup ha de vetllar per aquest material. Ha infantil s’han adquirit  caixes de jocs i materials específics per a cada grup d’educació infantil.

Per a l’hora del menjador s’han preparat també caixes de jocs amb diferents recursos pels diferents cicles. Entre altres propostes d’activitats a l’hora del menjador l’alumnat també té a la seva disposició caixes amb diferents revistes per poder llegir després de dinar.

Per portar a terme aquest projecte de pati educatiu hem combinat els recursos que ens va facilitar l’Ajuntament dins dels Pressupostos participatius i que va gestionar l’AFA, recursos del Pla Educatiu d’Entorn i recursos del propi centre.

 

Ambient de Mandales a P5

Aquesta primavera en Mon ens convida a realitzar un ambient de mandales.

En aquest aquest hem treballat la creativitat, la psicomotricitat fina, seriacions, simetria i distribució de l’espai.

Hem fet d’artistes matemàtics!


Entrega de premis del concurs literari de Sant Jordi 2021

Aquest any sí que00 hem pogut celebrar el concurs literari de l’Escola. Amb la col·laboració de l’AFA vam fer entrega de premis als guanyadors i guanyadores del concurs. Aquest any ho hem pogut fer al pati de l’escola nova. Entre premi i premi l’alumnat dels diferents cicles van ballar diferents balls preparats a l’hora de música per l’ocasió.

Va estar una tarda plena d’emocions !


Sant Jordi a P5 2021

Vam celebrar la festivitat de Sant Jordi realitzant diferents activitats: racons de llengua al voltant d’aquesta temàtica, visita de l’il.lustrador Subi, representació de la llegenda de Sant Jordi disfressant-nos. I per acabar vam gaudir de l’espectacle del grup d’animació  de Xip xap.

Una setmana de princeses, dracs, cavallers i reis!


Pràctiques de laboratori a 5è

A 5è aprenem a utilitzar les lupes binoculars de l’aula de ciències. Hem observat diferents flors i hem recordat el procés de pol·linització. Ara el podrem anar seguint en les maduixeres que tenim plantades a l’hort.

També hem observat una cria d’ocell que hem trobat al pati. S’ha ennuegat amb un insecte.


Activitats de Sant Jordi 2021 a P3

La Diada de Sant Jordi sempre és especial. L’any passat no vam poder celebrar-la a l’escola i aquest record ens ha animat a fer-ho amb més ganes que mai enguany. A les nostres aules de P3, hem adaptat les propostes matinals de tota de setmana a la famosa Llegenda: els diferents espais feien olor de rosa, de valentes princeses, de graciosos dracs i de bonics cavallers i cavalleres. Hem explicat mil versions diferents del conte, hem escoltat la llegenda teatralitzada de la companyia de teatre XIP-XAP, hem fet postals per les famílies, hem gaudit dels balls tradicionals dels més grans de l’escola i hem escoltat diverses cançons que ens han fet imaginar la història com si fóssim a les terres de Montblanc. Un Sant Jordi fantàstic!

🌹”Que t’estimo et vull dir i no pas cap altra cosa, amb un llibre i una rosa i un petó de sucre fi”.📚

Activitat PMOE de Dinamització al migdia.

Dins del Pla Educatiu d’Entorn Alt Segrià aquest curs hem pogut implementar un Pla de Millora d’Oportunitats Educatives (PMOE).

Una de les activitats que hem endegat al mes d’abril ha estat una activitat educativa de dinamització a l’hora del menjador. L’alumnat que es queda al servei de menjador de cicle superior (4 dies per setmana) i l’alumnat de cicle inicial i cicle mitjà (2 dies a la setmana) participen en una activitat de suport educatiu a través de la dinàmica de grups i l’educació en el lleure.

L’Emma, la responsable de l’activitat, amb l’ajut de les monitores de menjador, durant les properes setmanes vetllaran perquè el màxim d’alumnat possible aprofitin la franja del migdia per aprendre un munt de coses de la manera més lúdica i amena possible.