EL PATI COM A ESPAI EDUCATIU

Els infants passen un 9,1 % del seu dia escolar al pati. Un percentatge que puja molt més si tenim en compte el pati del migdia. Aquestes estones sovint no les valorem prou i no ens adonem del gran valor educatiu que tenen.

El joc és un element essencial pel desenvolupament integral dels infants. Representa un mitjà de relació i intercanvi amb el món que l’envolta.

És un espai en el que els alumnes es poden relaxar i gaudir d’una estona de lleure. Després de molta estona de classe els infants estan esgotats i es distreuen amb facilitat, cal que es puguin esbargir entre classe i classe.

Però el pati, no és només un espai per esbargir-se, també és un espai educatiu molt i molt enriquidor.

Des de l’any passat s’ha regulat per cicles els espais al pati, s’han pintat jocs al terra, hi ha pissarres pels infants, taules per jugar a escacs, jocs de taula, cordes, racó de lectura de sota l’escala i el número de pilotes s’ha limitat a les pistes esportives.