Promoció de l’esport femení
01/03/22Dins dels actes programats del mes de les dones, ens va venir a visitar l’esportista d’Alfarràs Maria Banlles Santamaria, ciclista en un equip professional, campiona de Catalunya i campiona d’Espanya en pista i en ruta.
La Maria ens va explicar moltes coses sobre ciclisme i sobre l’esport femení. Cal entrenar molt per arribar on ella ha arribat però amb constància i treball tot és possible.
Molta sort Maria, ens encantaria veure’t al Jocs Olímpics de Paris 2024
Preinscripció Curs 2022 – 2023
01/03/22PREINSCRIPCIÓ 2022-2023
Es poden preinscriure els nens i nenes nascuts l’any 2019 i anteriors. L’alumnat que ja està matriculat al centre no cal fer preinscripció.
Període: del 7 al 21 de març de 2022
Sol·licitud: https://preinscripcio.gencat.cat/ca/estudis/infantil-3-6/inici/
Aquest curs totes les sol·licituds són també en format telemàtic, per tant, no hi ha la possibilitat de full de preinscripció en paper.
No cal lliurar cap documentació presencialment al centre educatiu que indiqueu en primera opció.
Hi ha dos tipus de sol·licitud:
o Electrònica: cal identificació digital
o Suport informàtic: sense identificació digital
Què em cal per omplir la sol·licitud?
Hi ha dues opcions:
1. SOL·LICITUD ELECTRÒNICA: Mitjançant certificat digital, com DNI electrònic, Cl@ve, idCat, etc. Si no es disposa de cap certificat, us en podeu generar un de forma fàcil, l’idCat Mòbil, us expliquem com:
Cal complir els requisits següents:
- Ser major de 16 anys
- Disposar de DNI/NIE/Passaport/Doc identificador d’un país de la UE o targeta de residència comunitària
- Disposar d’adreça de correu electrònic i un telèfon mòbil a efectes d’identificació i contacte
- Targeta sanitària per la teva identificació.
Accediu a l’adreça https://idcatmobil.seu.cat/ i trobareu les instruccions pas a pas de com fer-ho.
Per utilitzar l’idCAT Mòbil només cal introduir el número de document d’identitat i el número de telèfon mòbil en el web on calgui identificar-se electrònicament per fer un tràmit. Tot seguit es rep un missatge al telèfon, que conté una clau d’accés per introduir-la en el web. En aquest cas, al tràmit de sol·licitud de preinscripció.
Una vegada identificats, la persona que fa la preinscripció ha d’accedir a la sol·licitud clicant la pestanya “no es té identificador d’alumne”, omplir les preferències i enviar la sol·licitud. En la majoria de casos no caldrà fer res més ni adjuntar cap tipus de documentació, donat que s’haurà fet l’intercanvi de validació de les vostres dades amb totes les administracions implicades.
2. SOL·LICITUD EN SUPORT INFORMÀTIC: Caldrà omplir el formulari I a l’enviar-ho es farà l’intercanvi de dades amb les administracions implicades i adjuntar escanejada o fotografiada la documentació d’identificació i filiació (DNI pare, mare i alumne/a si en té, llibre de família – full dels pares i de l’alumne/a-, targeta sanitària i carnet de família nombrosa), juntament amb la que al·legueu a efectes de barems i que no s’hagi pogut validar.
PREGUNTES FREQÜENTS
Puc presentar dues sol·licituds a dos centres diferents per uns mateixos estudis?
No, en cap cas. S’ha de presentar una sola sol·licitud i indicar-hi per ordre de preferència els diferents centres als que us interessa inscriure la vostra filla o fill.
Si tinc dubtes omplint la sol·licitud on em puc adreçar?
Podeu posar-vos en contacte telefònic amb el centre que escolliu inscriure el vostre fill o filla en primera opció, en horari d’oficina, i us ajudaran a complimentar el procés.
Com puc saber els criteris pels barems i la seva puntuació?
Trobareu tota la informació sobre criteris, calendari i la resta d’informació respecte el procés de preinscripció a la pàgina web https://preinscripcio.gencat.cat/ca/inici
CONSULTES RELATIVES A LA PREINSCRIPCIÓ: trucant per telèfon al 973 770433 del 7 al 21 de març en horari de 10h a 12h del matí.
INFORMACIONS I/O RECOMANACIONS:
- Tenir fotografiada o escanejada la documentació en el mateix dispositiu des d’on es fa la sollicitud.
- El codi de centre de l’Escola d’Almenar és 25007992, el necessitareu per indicar a quin centre voleu preinscriure-us
- Cenyiu-vos al calendari establert, lliurar la sollicitud o la documentació fora de termini us fa perdre tots els drets d’adscripció amb el risc que això comporta de quedar-se sense plaça al centre.
CONSULTES RELATIVES A LA PREINSCRIPCIÓ: trucant per telèfon al 973 770433 del 7 al 21 de març en horari de 10h a 12h del matí.
Píndoles multimèdia per ajudar en el procés de preinscripció
Carnestoltes 2022
25/02/22Aquest any vam poder celebrar la festa de carnestoltes al pati de l’escola. Aquest any tocava anar vestit amb roba del teu esport preferit !!
Activitats de ciències amb la divulgadora Belen Sanchez Seara
18/02/22Dins dels actes programats del mes de les dones, ens va venir a visitar la física i divulgadora científica Belen Sánchez Seara. Al’alumnat de Cicle superior els va explicar moltes coses del Pol Nort i del Pol Sud i vam poder contactar, gràcies a ella, amb la investigadora i geologia Julia Oteyza La Julia ha estat investigant el canvi climàtic a Groenlàndia. A l’alumnat d’Educació infantil, Cicle Inicial i Cicle mitja els va explicar les investigacions que es van dur a terme a l’Antàrtida des de les pioneres com la Josefina Castellví fins les més actuals com la Anna Cabré.
Vam fer experiments amb gel que van ser molt interessants !
Activitats amb el paracaigudes a la classe d’educació física
15/02/22Tocava fer bàsquet amb l’alumnat de 4t però feia massa vent al pati. Calia buscar una alternativa: – Avui jugarem amb el paracaigudes !!
Vam fer diferents activitats amb el paracaigudes fins que vam anar a la zona de gespa i vam convidar als nens i nenes de 1r tombar-se sobre el paracaigudes, després vam fer un gran iglú. Els nens i nenes de 1r van entrar dins del paracaigudes i tots junts vam passar una bona estona a resguard del vent…
L’alumnat de cicle inicial descobreix el món dels cavalls
08/02/22Aquest trimestre, l’alumnat de cicle inicial ha visitat la Granja Gueldos. Ha estat una experiència única. Ens ha encantat poder raspallar els cavalls però vam al·lucinar quan tots i totes vam poder pujar-hi.
Són animals molt grans però el Sergi i el Cipriano ens ho van posar d’allò més fàcil. A més a més, ens van explicar curiositats i ens van ensenyar moltes dades interessants que no sabíem sobre els cavalls.
Estem molt agraïts.
Gràcies per l’aventura!
Dia de la Pau 2022
01/02/22El dia 31 de gener tot l’alumnat de l’escola vam celebrar al pati de l’escola el dia de la Pau. L’alumnat de 6è va preparar un manifest en nom de tots els nens i nenes d’Almenar, vam cantar la cançó “La festa de la Pau” i vam fer un cor amb les lletres G R À C I E S en reconeixement a la feina que ha fet tot el personal sanitari durant aquests dos anys de pandèmia.
El manifest que diu així:
MANIFEST PER LA PAU
Ahir diumenge 30 de gener, fa 74 anys que van assassinar a Mahatma Gandhi.
Va morir quan tenia 78 anys. Des de l’any 1964 es celebra el dia de la Pau i la
no violència escolar a les escoles de tot el món. Mahatma Gandhi hauria
volgut que el món estès en Pau durant molts anys i que no hi hagués
problemes. Des de llavors els seus objectius també són els nostres.
Per aquest motiu, aquest any volem donar importància a l’impacte que ha
tingut la pandèmia, causada pel coronavirus i com el món de la sanitat ha
hagut de fer front a aquesta. L’esforç dels sanitaris de la salut implicat en
l’atenció a les persones malaltes ha estat titànic. L’esforç emocional i físic
suportat és també molt elevat, i tota aquesta fortalesa s’ha posat al servei de
les persones.
No ens podem oblidar dels sanitaris que estan assistint a altres persones
afectades per la guerra, la fam, la violència, les malalties, els desastres
naturals, etc. Creiem que totes les persones que necessiten ajuda han de ser
assistides, sense importar, la raça, la ideologia política o la religió.
És per això que, volem agrair l’esforç realitzat i donar les gràcies a tots aquells
metges i metgesses, infermers i infermeres, zeladors i zeladores, etc. Que ens
han ajudat i han fet que tot això ens sigui més fàcil de portar.
Per acabar, volem llegir una cita de la Malala, la noia pakistanesa que la van
atacar per defensar l’educació de les nenes a la seva escola:
“Amb un nen, amb un llapis, amb un llibre i amb un mestre podem canviar el
món”.
Gràcies a totes i tots,
“La festa de la Pau”
Activitats a l’hora del menjdador. Gener 2022
27/01/22Durant aquest dies de gener a l’hora del menjador hem fet moltes activitats.
La Pilar amb 5è i 6è jugant a ” l’Uno”.
La Mari amb 3r i 4t jugant a “arrencant cues”.
La Joana amb 1r i 2n jugant a ” la gallineta cega”.
La Xelo amb P-5 jugant al “joc del Pinotxo”.
La Mireia amb P-4 jugant a ” pica paret”.
La Maite amb P3 dormint a la Sala de Psicomotricitat.
Espais d’aprenentatge a P-3
22/12/21Els i les alumnes de P3 hem treballat en espais d’aprenentatge executant-ne un cada dia i fent-los tots durant la setmana.
Els espais que hem fet han estat els següents: espai de llengua, de matemàtica, de motricitat fina, de construcció i de joc simbòlic.
El fet d’organitzar l’aula de manera que els infants puguin fer diferents coses en un mateix temps, brinda moltíssimes oportunitats, imprescindibles dins el context educatiu; com autonomia en l’aprenentatge, capacitat de decisió, aprenentatge per interacció, enriquiment mutu, respecte dels interessos i de les necessitats de l’infant per a poder créixer. L’adult sempre com a acompanyant i guia del procés d’ensenyament- aprenentatge.
Els espais d’aprenentatge representen una organització on l’infant es converteix en el constructor del seu propi aprenentatge; partint del joc, de la investigació i de les relacions amb els companys, tot explorant amb llibertat segons els seus interessos i motivacions.
A l’espai de llengua hem ofert diferents propostes com diferenciar entre lletres i dibuixos, confegir la paraula tardor, vocabulari d’aquesta estació, confegir paraules properes, identificar la inicial del propi nom…
A l’espai de matemàtica els infants han pogut treballar la numeració, seriacions, classificacions, lògica, estructuració de l’espai fent robòtica…
L’espai de joc simbòlic ha estat clau per treballar vocabulari bàsic sobre els estris de cuina (amb la cuineta), la roba (amb les nines) i els aliments (amb el supermercat), tot reproduint situacions de la vida quotidiana dels infants.
A l’espai de motricitat fina hem ofert diferents activitats per treballar la musculatura de la mà i exercitar la pinça per a poder agafar bé el llapis.
Finalment, a l’espai de construcció, hem treballat el volum fent construccions diverses amb diferents materials (jocs d’aula i material reciclat).
Per acabar el trimestre hem realitzat diferents propostes nadalenques molt engrescadores pels nens i nenes.
Hem gaudit molt treballant amb els espais d’aprenentatge i continuarem fent-ho durant el segon trimestre.
Esperem que us agradi el recull fotogràfic!
PLANNINGS SETMANALS
Xerrada sobre mobilitat segura a 6è,
21/12/21Un any més vam fer una xerrada sobre mobilitat segura amb els mossos d’esquadra. Vam fer xerrades a diferents grups i nivells.
Aquest any la xerrada amb 6è va ser una mica diferent, un grup estava a la classe i l’altre va poder seguir la xerrada online des de casa.
ACTIVITATS DE NADAL A L’HORA DEL MENJADOR
20/12/21Aquests dies a l’hora del menjador hem fet tallers de manualitats de Nadal. Ens ho vam passar molt bé i vam fer coses molt boniques.
Bones festes!
Sortida al riu de l’alumnat de CM . Tardor 2021
13/12/21Ara tenim el riu més a prop de l’Escola per aquest motiu ens va semblar molt interessant anar a passejar per la vora del riu d’Almenar, el riu Noguera Ribagorçana. Era a la tardor i tot estava preciós.
Vam aprofitar per recollir mostres de fulles i insectes per després estudiar-les a la classe.
Vam passar un matí magnífic.
V Mercat de Nadal i Lletra d’Almenar Municipi Lector
10/12/21I heus ací, que després del 2020 celebrant la IV edició, ens hem plantat en aquesta cinquena amb el mateix objectiu visibilitzar i socialitzar el llibre dins un entorn poc habitual, el carrer, dins un mercat, dins una jornada on ja hi intervenen moltes entitats de la localitat.
L’Escola d’Almenar i l’AFA de l’Escola d’Almenar col·laboren molt activament en aquest mercat.
Us esperem a tots/es !
Fem Acrosport a Cicle Mitjà.
10/12/21La gimnàstica acrobàtica o acrosport és un esport acrobàtic–coreogràfic que integra tres elements fonamentals: formació de figures o piràmides corporals, acrobàcies i elements de força, i flexibilitat a més d’equilibris com a transicions entre figures. Té elements de dansa, salts i cabrioles gimnàstiques com a component coreogràfic, que li atorguen el grau d’artístic.
Aquest any que amb l’alumnat de CM podem fer les classes al pavelló anirem fent acrosport al llarg del curs.
Hem començat per figures senzilles amb dos persones.
Jocs a l’hora del menjador. Desembre 2021
09/12/21A l’hora del menjador grans i petits juguem i fem activitats molt divertides.
Als nens i nenes de P4 juguen amb la Mireia al joc de la serp.
Els nens i nenes de P5 juguen amb la Xelo al joc de fotos encantades
Els nens i nenes de CI juguen amb la Joana amb els jocs del pati
Els nens i nenes de CM juguen amb la Mari al joc 1-2-3 pica paret
Els nois i noies de CS juguen amb la Pilar a Pitxi a la pista.
English Corners !
04/12/21Aquest any hem engegat l’aula d’anglès i, és per això que, un o dos cops per setmana baixem i fem English Corners; Hi trobem: games corner, reading corner, playing with smart pdI, etc.
Treballem en el nostre projecte amb els nous ordinadors de 6è.
03/12/21L’alumnat 6è A i B treballa cada dia amb els nous ordinadors que vam rebre a meitat d’aquest primer trimestre i ho combina amb l’ús de les tàblets.
L’alumnat que no té internet o dispositius a casa pot emportar-se el seu ordinador per fer les tasques escolars.
L’alumnat de 6è aquests dies està treballant en el seu projecte sobre els fenomens meteorològics, aquest trimestre veiem els volcans! També fem kahoots a anglès, padlets a medi social, entre d’altres activitats!
mobilspuntedu
La tardor a P-3
26/11/21Els nens i les nenes de P3 hem estat immersos en l’època de l’any més sensorial que existeix: LA TARDOR.
Fruits, formes, textures, colors, olors i també gustos ens permeten conèixer i connectar-nos amb el nostre entorn, del que tant aprenem.
Hem pogut gaudir d’aquesta estació fent diferents activitats que tot seguit us presentem.
Esperem que en gaudiu tant com nosaltres.
PLA DE CONSUM DE FRUITA CURS 2021/ 2022
23/11/21Aquest curs 2021 / 2022 la nostra escola torna a participar en el “Pla de consum de fruita a les escoles” promogut per la Unió Europea i la Generalitat de Catalunya.
La finalitat d’aquest programa és promoure el consum de fruites i hortalisses entre la població escolar i contribuir a l’adquisició d’hàbits de consum saludables així com en la prevenció de malalties com l’obesitat.
El Pla consisteix en el subministrament gratuït de fruita fresca de temporada durant algun dies al llarg de l’any. L’escola aquest any no distribueix fruita als nens i nenes de EI, CI, CM i CS . Per tal de donar continuïtat a aquest programa a tota l’escola continuarem la campanya per tal que tots els dijous del curs, tots els alumnes portin de casa una peça de fruita per esmorzar.
Desitgem que el proper curs puguem reprendre la distribució de diferents peces de fruita , seleccionada en funció de l’estació de l’any i poder-la repartir entre els nens i les nenes dins del recinte de l’escola pel seu consum durant el berenar.