CURS 2023-24

 

INICIEM EL CURS AMB ALEGRIA I  MOLTES GANES!

Acomiadem l’etapa d’Infantil

El 22 de juny acomiadem el curs de P-5 i també l’etapa d’Infantil. Tres cursos en els què heu après a conviure, a relacionar-vos, a compartir, a respectar… i sobretot a formar-vos com a persones amb uns valors.

Obrim la porta a una nova etapa plena de nous reptes i experiències fantàstiques que estan per arribar. Segur que us anirà molt bé i gaudireu molt aprenent coses noves cada dia.

Felicitats per tot l’esforç, constància i dedicació que heu tingut durant aquests cursos per aconseguir ser les persones que sou.

Us desitgem molta sort i que la felicitat us acompanyi al llarg del vostre camí.

Mil desitjos de retrobament per al curs següent.

Bon estiu!

 


L’hort de 5è

Aquest any hem estrenat l’hort de l’escola nova. A 5è, a l’hora de coneixement del medi, hem treballat molt el projecte de l’hort. Vam decidir que plantar, com i quan calia fer-ho, hem regat constantment, hem fet controls de plagues i l’hem vigilat cada dia fins que ha arribat el moment de recollir els fruits de la nostra feina.

Quina emoció!

DONEM LA BENVINGUDA A L’ESTIU, P3 i P4

Hola famílies!
El dilluns 21 de juny ha arribat l’estiu! I és per això que els nens i nenes de P3 i P4 hem celebrat l’arribada d’aquesta calorosa estació jugant amb diferents propostes relacionades amb la platja: aigua, sorra, animals marins, petxines, etc.
També hem fet una manualitat experimentant amb l’aigua.
Hem gaudit d’allò més!


Benvingut estiu, activitat de P5

El dia 21 de juny celebrem l’arribada de l’estiu fent una activitat relacionada amb l’aigua.
Durant una bona estona hem gaudit jugant a diferents jocs d’aigua i també ens hem refrescat d’aquesta calor que ja tenim aquí.
Un matí ple d’emocions i sobretot molta, molta diversió.


A 4T EXPERIMENTEM!

Des de l’àrea de coneixement del medi natural, va sorgir la proposta de fer experiments, així que al llarg del curs n’hem realitzat de tot tipus.

Una activitat motivadora, ja que a partir de l’experimentació l’alumnat ha pogut descobrir, manipular i provar amb la pròpia experiència si una hipòtesi és vàlida. Això ha permès adquirir aprenentatges més significatius.

 

Sortida als voltants dels Cérvols i les Mairetes

Els Cérvols i les Marietes de P3 aquesta setmana hem realitzat una sortida pel voltant de la nostra escola, per tal d’ acomiadar-nos de la primavera, ja que valorem la importància de conèixer el nostre entorn més proper de forma progressiva i per proporcionar-los el major nombre d’experiències en contextos reals i afavorir així aprenentatges funcionals.
Durant la passejada vam anar observant la natura que ens envolta, cercant vida entre les flors i les plantes que vam anar trobant, posant nom als petits insectes i observant la multitud de colors que omplen la primavera.
Quan vam arribar al parc, vam escoltar de nou el conte que ens ha fet de fil conductor durant aquest darrer trimestre i que tant i tant ens agrada: “Llavors”.
Després d’una conversa per fer un buidatge d’informació de tot el que havíem descobert, vam plasmar en un paper les nostres sensacions: vam dibuixar la primavera!

 


RUTINES A P3

Cada matí, a les aules de P3, ens hem anat retrobant a la rotllana per tal de realitzar les rutines. Cada dia, un dels nostres infants era “l’ajudant del dia” i ha estat qui feia totes les tasques que podreu veure en les fotografies següents. A l’educació infantil donem molta importància a les rutines perquè:

–          Fomenten l’autonomia dels nens i nenes,

–          Els generen seguretat,

–          Afavoreixen l’adquisició de la noció i l’estructuració del temps,

–          Creen hàbits,

–          Són oportunitats d’aprenentatge.

Com podreu veure, els infants són els protagonistes del seu propi aprenentatge i es senten importants i valorats. Hem procurat crear un espai atractiu i que transmeti la calma i la calidesa que aquest moment tan especial del dia requereix. Aquí us en deixem una petita mostra!

Carín i Nuria

 

Visita a la biblioteca pública

Durant aquest dies de final de curs l’alumnat de P5  a 3r han realitzat visites a la Biblioteca pública d’Almenar.

Allí tos els grups han pogut fer una activitat anomenada “El cau dels ratolins”.  Hem pogut investigar la vida i els amagatalls dels ratolins, ens ha agradat molt!


Nou logotip de l’Escola d’Almenar

El passat dimecres dia 16 de juny, en reunió de Consell Escolar, vam procedir a triar el nou logotip de l’Escola d’Almenar. Es van presentar propostes per part de l’alumnat, les famílies i les mestres. Del total de les obres presentades es van escollir 4 propostes finalistes que es van sotmetre a votació.

L’elecció va ser molt difícil per la qualitat de les obres presentades.

Per una considerable majoria,  els representants del Consell van estar d’acord en que la proposta  que millor podia representar la nostra escola era l’obra conjunta de:

  • Núria Rodríguez , Mestra de música de l’Escola d’Almenar
  • Josep López, Interiorista.

Tot el dossier que acompanyava el logotip va sorprendre a tothom per la seva qualitat i professionalitat.

Els altres 3 finalistes van estar les propostes de: Arantxa Ibarz, Sergi Royo i Clàudia Gràcia.

Volem agrair  molt la  participació en aquesta convocatòria dels 4 finalistes i la participació de molts alumnes que van fer unes propostes molt originals.

Moltes gràcies a tots/es per la feina i el temps que ens heu dedicat.

 

 

HISTÒRIA DE VIDA: Sensibilització del fet migratori.

L’alumnat de Cicle Mitjà ha participat en una activitat organitzada per la fundació de Pagesos Solidaris, la qual promou el coneixement de diferents cultures, per mitjà d’un taller anomenat: Història de Vida.00

A través d’una videoconferència han conegut a l’Appolain (una persona immigrant) i la seva història per apropar-se a una realitat intercultural.

Han pogut saber com és el seu país (Camerun), com va ser la seva arribada aquí, que troba a faltar del seu lloc d’origen, …

Finalment han pogut parlar amb ell i fer-li algunes preguntes.

Ha resultat molt interessant!

 

Taller: vida, terra i arrels

L’alumnat de Cicle Mitjà hem realitzat un taller per videoconferència. L’Aina, de la Unió de Pagesos, ens ha ensenyat uns vídeos on alguns pagesos ens han explicat en que consisteix la feina que duen al camp.

L’objectiu era conèixer l’origen d’alguns productes agraris, fomentar el consum saludable i responsable dels productes de proximitat i de temporada.

A més a més ens han fet arribar un kit de diferents llavors (enciams, tomates, pebrots, julivert,…) per a fer-les germinar i després poder-ho plantar al nostre hort escolar.


Presentació cartell de la VI Jornada i entrega de premis del concurs de punts de llibre Medieval

El cap de setmana del XXV Mercat Medieval d’Almenar es va fer la presentació del cartell de la VI Jornada de Municipi lector, fet pel magnífic il·lustrador Subi. Aquest any la jornada estarà dedicada a la lectura i l’aprenentatge al llarg de la vida. Ben aviat us hi podreu inscriure!
També es van entregar els premis del VI Concurs de Punts de Llibre “Almenar Medieval”, amb força participació del nostre alumnat.

Felicitats artistes!!!

 


Activitat del Programa Nereu a P5

Aquesta setmana han vingut a visitar-nos la Naila i l’Enric, del Programa Nereu.

Ens han explicat un conte titulat: “La rebelión de las verduras”.

A més, hem realitzat un esmorzar saludable: pa amb tomata que ens hem menjat i estava boníssim.

Hem gaudit molt aprenent a cuidar el nostre cos amb una alimentació sana i fent exercici físic.

Gràcies per la visita.

 


La bústia dels missatges de P5

Aquest darrer trimestre per tal de potenciar l’escriptura les nenes i els nens de P5 hem engegat una nova proposta: la bústia dels missatges. Consisteix en escriure’ns petits missatges positius dedicats als nostres companys/es de classe. Per una banda aquesta activitat permet treballar el text lliure i potenciar la lectura i escriptura funcional. I per altra banda, permet treballar l’educació emocional fent augmentar l’autoestima, la cohesió de grup i les relacions socials positives.

 


Racons, ambients i tallers matemàtics a P5

Aquest trimestre hem estat molt enfeinats/des  realitzant les darreres propostes d’ innovamat: amb els racons, els ambients i els tallers matemàtics.

Pel que fa als ambients, hem creat  ponts amb material divers i hem elaborat diverses construccions, al mateix temps hem treballat  l’estimació de les distàncies.

Una altra proposta ha estat experimentar  el recorregut de diversos laberints i crear el nostre propi amb material de rebuig.

També hem gaudit molt experimentant amb el cos a l’igual que l’artista Heather Hansen. El moviment del cos ens ha permès fer traços espectaculars amb els guixos al porxo de l’escola tot explorant les possibilitats del cos i l’expressió plàstica.

L’últim ambient ha estat experimentar amb les característiques de l’aigua i les seves propietats.

Els tallers han estat molt engrescadors, en ells hem treballat conceptes com: la descomposició del número 10, probabilitat, les figures geomètriques i les seves característiques, estimacions de longitud i experimentació amb el pes.

En el treball per racons hem realitzat diferents propostes per treballar la simetria, les figures 3D, seqüències i la quantitat amb el dau. Una novetat que ha motivat molt als infants ha estat treballar la robòtica a través d’uns ratolins (Robot Mouse).

Esperem que gaudiu de les imatges igual que han gaudit els vostres infants!!!

Fins aviat, Crics! Us trobarem a faltar! Bon estiu!


PROJECTE SOBRE MEDI AMBIENT DE 6è

Els grups de 6è hem realitzat el Projecte sobre Medi Ambient, centrant-nos en la protecció i cura del planeta, fent especial incidència en l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible número 13:  Adoptar mesures urgents per a combatre el canvi climàtic i els efectes d’aquest.

Després de buscar informació sobre el canvi climàtic (notícies, causes, conseqüències,…), l’alumnat ha elaborat uns eslògans amb diferents editors de vídeo per conscienciar-nos més sobre aquesta problemàtica, i intentar canviar la nostra manera de pensar i actuar tenint en compte l’impacte que la nostra forma de viure té en el medi ambient.

A partir d’aquí  podem adoptar cada vegada més, mesures per reduir el nostre impacte. Us deixem algunes propostes:

1.- Portar l’esmorzar en “Boc’n roll” o carmanyola, i evitar embolcalls de paper d’alumini.

2.- Usar bosses reutilitzables per fer la compra.

3.- Prendre consciència de l’origen dels productes que comprem, intentant que sigui productes de proximitat.

4.- Reduir l’emissió de gasos contaminants, desplaçant-nos a peu, en bicicleta i transport públic sempre que sigui possible.

5.- Aprofitar la llum solar per veure i per assecar la roba. Així reduirem el consum innecessari d’electricitat.

6.- Dutxar-nos en comptes de banyar-nos, i tancar bé les aixetes evita el malbaratament de l’aigua

Des de fa dos anys l’escola participa en el programa d’innovació pedagògica mòbils.edu, programa que pretén impulsar, entre d’altres coses, l’ús de la tecnologia digital en els centres i, especialment, els dispositius mòbils, com a eina educativa estratègica per al desenvolupament curricular i el treball competencial. Aquest projecte sobre medi ambient s’ha dut a terme com una de les activitats que porta a terme l’Escola dins d’aquest programa d’innovació educativa.

VÍDEO 1                                                                                                  VÍDEO 2
   

VÍDEO 3                                                                                                  VÍDEO 4
 

VÍDEO 5                                                                                                  VÍDEO 6
 

VÍDEO 7                                                                                            VÍDEO DIA MUNDIAL DEL MEDI AMBIENT