Durant el tercer trimestre, els infants de P-3 hem realitzat el projecte dels cuiners i de les cuineres.
Hem començat el projecte amb l’activitat d’impacte que ens ha permès motivar el tema nou. Aquesta, consisteix en anar a la cuina de la nostra escola on la Lídia ens ha rebut per explicar-nos l’ofici de cuinera i ensenyar-nos com és una cuina i quins estris es necessiten per a cuinar.
Hem construït i ampliat els nostres coneixements gràcies a les aportacions que han realitzat els nens i les nenes. Cada infant s’ha encarregat de buscar informació a casa i explicar-la a la resta de companys/es.
Per desenvolupar el projecte hem realitzat moltes activitats, algunes d’elles fent d’autèntics cuiners.
Hem realitzat unes broquetes de fruita fent seriacions, a l’espai matemàtic, que ens hem menjat per esmorzar.
Hem fet, també, un esmorzar saludable acompanyats/es de dues noies del programa Nereu que ens han proposat fer pa amb tomata i menjar-lo per esmorzar. Boníssim!
A la sortida a la “Saidia” hem realitzat un taller de cuiners/es fent pizza casolana.
Entre tots/es hem amassat la massa i hem posat els ingredients. Quin sopar més bo!
Els espais d’aprenentatge han estat ambientats amb la temàtica: oferint activitats motivadores com el treball dels logotips, llistes dels nostres noms (llengua), fer pizzes per treballar la numeració i seriacions amb fruites (matemàtic), construccions amb productes d’alimentació (esfera i cilindre), fer plats amb plastilina (motricitat fina), jugar a la cuineta, a la nostra pizzeria (joc simbòlic)…
Com a producció final del projecte, hem realitzat dos Stop motion. Aquest recurs educatiu ens ha permès fer una animació simulant moviment a partir de moltes imatges fixes successives.
Hem realitzat dos Stop Motion que els hem titulat:
- Anem a dinar!
- Mengem fruita.