PROJECTE DE P5 SOBRE LA CONSTRUCCIÓ DE L’ESCOLA NOVA

Al llarg del curs passat, el 2018/2019,  vàrem realitzar un seguiment i estudi amb les nenes i els nens de P-5 sobre l’evolució en la construcció de l’edifici de l’escola nova. Aquest treball ha estat possible gràcies a la col·laboració de mares i pares vinculades amb l’ofici de la construcció.

Per tal d’iniciar el nostre coneixement de la construcció de l’edifici nou, en primer lloc vam realitzar una sortida on casualment ens vam trobar l’escola nova.

En un principi l’ Eli Camats, mare/col·laboradora i arquitecta tècnica, ens visita a l’escola per tal de mostrar-nos un seguiment de fotografies que ha realitzat de l’execució de l’obra i aprofita per explicar-nos com es realitzen les obres i alguns dels estris que utilitza en el seu ofici a peu d’obra.

Les nenes i nens de P-5 estan molt motivades per veure com es construeix poc a poc un edifici: la nostra escola nova. Per aquest motiu, demanem l’ajut d’un arquitecte. L’Eduard Antorn, pare de l’escola, ens facilita uns plànols per tal de poder estudiar les diferents ubicacions que tindrà l’escola.

Tot seguit iniciem un treball de lectura de plànols on diferenciem les diverses estances, escales, l’ascensor… busquem les zones d’esbarjo i aprofitem per comptabilitzar espais. Tot dirigit a conèixer com serà l’edifici nou que ens espera per mitjans del curs vinent.

Les mestres d’infantil volem agrair a l’Eli Camats i l’Eduard Antorn per ajudar a desenvolupar el projecte  l’escola nova.

Mercès per les vostres explicacions i per ajudar-nos a entendre el complex procés de la construcció del nou edifici.