Els primers dies de P3 a l’Escola. Setembre de 2020

Fa poc més d’un mes vam encetar un nou curs ben diferent, incert, amb moltes novetats i canvis. D’una banda, vam estrenar escola i il·lusions. D’altra banda, continuem immersos en una pandèmia que ens fa adaptar a una nova realitat.
Per les nenes i nens de P3, aquest ha estat un nou curs, una nova escola i una nova etapa. Com cada any, les primeres setmanes dels més menuts i menudes del centre es basa en l’adaptació: moments viscuts dins l’aula per tal de conèixer a les mestres, els companys i companyes (o, de vegades, retrobar-se amb ells/es després d’uns mesos separats…), els espais, els nous ritmes i jocs, etc.
Aquest any ha estat una adaptació interrompuda per un confinament sobtat, que ens va portar a quedar-nos a casa uns dies quan tot just ens estàvem acostumant a la nova rutina. Tot i així, els nostres petits i petites van tornar amb les piles carregades i, tot i la petita pausa, es van tornar a adaptar ràpidament al que havíem viscut els primers dies d’escola.
Durant aquestes primeres setmanes, les activitats s’han basat principalment en el joc i en l’experimentació, en les cançons i en els contes, en els hàbits i en les rutines, en les moixaines i les paraules dolces, en el consol i el retrobament.
L’activitat estrella que teníem prevista pels primers dies va estar “L’arbre dels desitjos”. Els fruits d’aquest arbre eren els desitjos que cada família va escriure pel seu fill o filla els dies previs. En petites estones, ens vam anar reunint en rotllana al voltant de l’arbre i, amb l’ajuda de la mestra, vam anar despenjant els desitjos i llegint-los al seu destinatari/a. El principal objectiu d’aquesta activitat ha estat fer visible el fil d’unió entre la família i l’escola, i que cada infant sentís una mica més a prop a la seva família.
Aquí us deixem un petit recull d’imatges que intenta copsar el que es va viure dins les dues aules de P3 durant les primeres setmanes de curs.

Les tutores de P3