Intervenció d’una de les nostres mestres de pràctiques (1a part)

Sóc la Sandra, mestra de pràctiques al CFA Artur Martorell i aquesta ha estat la seqüència didàctica que he dut a terme al centre:

Tertúlia pictòrica

Amb l’objectiu de fomentar l’expressió oral i la comunicació en grup, el dilluns 14/03 es realitzar una tertúlia pictòrica amb fotografies d’animals d’elaboració pròpia. Utilitzant la metodologia del mètode VTS, els alumnes de FI 1 i FI 2 han respost a les preguntes següents:

• Què veus a la imatge, què està passant?
  • Quins elements trobes que et fan dir això?
  • Què més pots trobar que no surt a la fotografia?

D’aquesta manera, l’alumnat ha pogut reflexionar sobre el context més enllà del que es veu a la fotografia i, per tant, hem pogut valorar el seu pensament crític i la seva intel·ligència cultural. A més a més, hem pogut treballar un vocabulari molt divers relacionat amb la naturalesa i alguns aspectes de geografia tant física com política.

Què és això?

A la segona sessió del dilluns 21/03 s’ha realitzat un debat al voltant d’unes fotografies d’ampliacions de diferents objectes quotidians. Primer es va mostrar una part augmentada de l’objecte en qüestió i s’ha animat a l’alumnat de FI 1 i FI 2 a escriure el que creien que era a mesura que anaven debatent les seves sospites. Un cop escrit, s’ha revelat de què es tractava realment.

L’objectiu d’aquesta activitat ha estat fomentar el seu pensament crític i l’expressió oral amb el grup. Hem pogut treballar vocabulari divers d’objectes de la vida quotidiana i han pogut practicar l‘escriptura d’aquests mots.