A Cicle Mitjà celebrem el Dia de la Poesia

L’alumnat de 3r i 4t, per commemorar el Dia Mundial de la Poesia, hem treballat a l’aula fent diferents activitats: recitant poemes, creant cal·ligrames, il·lustrant poemes i, fins i tot, cantant rap.

L’alumnat de 3r hem treballat la lectura i comprensió d’un poema i també l’estudi i recitat individual i grupal. Hem realitzat diferents cal·ligrames amb els seus poemes com han estat: “La papallona” de Joana Raspall; “La tempesta” de Lola Casas; “L’estrella de mar” de l’Olga Xirinacs; “La Marina” de Josep Mª Sala i “Bombolles” de Joana Raspall. També hem recitat poemes en castellà i fins tot n’hem cantat un a ritme de rap.

Per acabar, hem realitzar un mural entre tots els grups. Hem gaudit tant amb els cal·ligrames que durant les vacances en prepararem un!

I l’alumnat de 4 hem treballat diferents activitats en relació amb el poema “La ginesta” de Joan Maragall. Hem llegit i recitat el poema tant a nivel grupal com individual ressaltant la importància de la rima a cada vers. També hem fet un treball de dibuix col·laboratiu a on cada alumne dibuixava el que per ell representava el vers i/o l’estrofa que l’havia tocat treballar.

A més, hem treballat el cal·ligrama com a poema visual i cadascú ha crear el seu propi, creant a més un en format mural tot deixant anar la imaginació i la creativitat. I per finalitzar hem acabat fent una petita figura de papiroflexia d’un dels poemes treballats.

Podeu veure en el següent ENLLAÇ totes les fotos d’aquestes activitats.