VISITA A LA DEIXALLERIA DELS ALUMNES DE CICLE INICIAL

El dilluns 31 de maig els alumnes de cicle inicial van anar a visitar la Deixalleria de l´Espluga durant la Setmana de la Natura.

La Caterina, la monitora del Consell Comarcal, els va explicar les diferents parts de la instal·lació i tota la mena de deixalles que s´hi poden portar: electrodomèstics, olis, runa, roba, fustes, restes de poda, matalassos, rodes de vehicles… També els va informar del destí d´aquestes deixalles un cop les venen a buscar i del procés de reciclatge que algunes segueixen. A molts els va cridar l´atenció com es reciclen les rodes. Se’n  fa material per asfaltar carreteres, soles de vambes i les peces toves de color negre que es posen al terra dels parcs infantils. Van veure com funcionen algunes màquines trituradores, com algun usuari portava diferents deixalles i van poder preguntar els seus dubtes.

La visita a la deixalleria complementava l´activitat Let’s clean up! que els alumnes havien fet el 7 de maig i també es relacionava amb totes les activitats que s´han fet aquests curs sobre la contaminació dels mars i oceans.