ENS VISITA LA IL·LUSTRADORA MONTSE TOBELLA

El dimecres 26 d´abril els alumnes d´Educació Infantil i 1r, 2n i 3r de Primària van poder conèixer aquesta il·lustradora barcelonina que ha dibuixat una pila de contes en la seva llarga trajectòria professional.

Aquest curs els alumnes d´Educació Infantil han conegut els ratolins Berta i Blai a través del conte “Quin regal!”. Els nens i nenes de primer i segon han descobert unes escultures que prenen vida fetes per un personatge pacient i creatiu a través del llibre “Ricard, l´escultor”. I els alumnes de tercer han gaudit dels poemes sobre tradicions i personatges lligats al pas de l´any del llibre “L´any tirurany més poètic”.

Amb la visita de la Montse tots van poder conèixer les tècniques i materials que fa servir per dibuixar, van observar amb quina precisió i lentitud va dibuixant i pintant i van poder fer-li preguntes diverses sobre les il·lustracions dels llibres que havien treballat i sobre la seva feina artística.

La Montse es va mostrar molt propera i receptiva a les inquietuds dels nens i nenes. I ells es van mostrar captivats observant com la Montse anava donant vida al Blai i al Pinotxo i els anava explicant com aconseguia els colors, el moviment, l´expressió del rostre, el volum… dels personatges.

Ben segur que tots guardarem un bon record de l´experiència, a més a més de la seva afectuosa dedicatòria en cada llibre i de les làmines del Blai i el Pinotxo que decoraran les parets de la nostra escola.